نسل زد به کدام برندها علاقه دارد؟

کارگزاری کاریزما
اعتبار یک میلیارد تومانی در بدو ورود و سود روزشمار 22 درصد
845500_941(1)

کیان آنلاین – ریحانه شریفی: بر اساس نظرسنجی اخیر YPulse، یک سازمان تحقیقاتی جوانان، افراد مشهور و اینفلوئنسرها با نسل زد و متولدین سالهای 1981 تا 1996 (متولدین دهه 60)، یک اثر هاله‌ای ایجاد کرده‌اند.

در روانشناسی و علوم شناختی خطای هاله‌ای (اثر هاله‌ای) به تمایلی گفته می‌شود که در آن یک فرد، شرکت، نشان تجاری یا محصول، به دلیل مثبت بودن در یک زمینه، در سایر زمینه‌ها نیز مثبت تلقی می‌شود.

در این نظرسنجی، 69 درصد از افراد 13 تا 39 ساله می‌گویند که تمایل بیشتری به خرید مارک‌هایی دارند که به ویژه در عصر بازار رسانه‌های اجتماعی جذاب به حساب می‌آیند.

«مری لی بلیس» دیر ارشد محتوای YPulse، به نشریه اکسیوس آمریکا گفته که مارک‌های وابسته به افراد مشهور برای افراد 18 تا 24 ساله بیشتر از مصرف‌کنندگان جوان یا مسن تر مورد توجه بوده‌اند.

بلیس می‌گوید: «وقتی یک سلبریتی، یک نام تجاری را راه‌اندازی می‌کند، بلافاصله به آن برچسب «خوب» اطلاق می‌شود، زیرا محبوبیت او به برندش تسری پیدا می‌کند، اما استانداردها هنوز بالاست.»

نسل زد
جدول نظرسنجی از بیش از 129 هزار نفر در آمریکا و کانادا در رده سنی 13 تا 39 سال

مصرف‌کنندگان در محدوده سنی 18 تا 39 سال تمایل زیادی به فنتی، برند آرایشی ریحانا داشتند که البته کیفیت بالایی هم دارد.
برند «اسکیمز» متعلق به کیم کارداشیان از سال 2022 تا 2023 محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

YPulse تمایل مصرف کنندگان به بیش از 1200 برند را در گزارش خود ردیابی کرده و معیارهای خاصی را تحت عنوان «خوب بودن» را بررسی کرده است . این نظرسنجی عنوان «بی‌نظیر و متمایز از رقبای دیگر» را برای برندهایی که خوب تلقی می‌شوند» به کار برده است.

برندهای برتر برای مصرف کنندگان 13 تا 17 ساله TikTok، Nike و YouTube بودند.

برندهای برتر برای مصرف‌کنندگان 18 تا 24 ساله، نایک، فنتی بیوتی و جردن بودند. برندهای برتر برای مصرف کنندگان 25 تا 39 ساله نایک، فنتی و YouTube بودند.

نسل زد به برندهایی که با روندها همگام هستند و تجربیات جدیدی را به آنها عرضه می‌کنند توجه بیشتری نشان داده اند. YouTube در ارائه محتوای ویدیویی فعال است. Fenty Beauty گسترده محصولات زیادی دارد و نایک لباس‌های ورزشی جذابی ارائه می‌کنند.

در حال حاضر TikTok و YouTube برای جلب توجه و تعامل بینندگان با یکدیگر رقابت می‌کنند. (TikTok شماره 1 و جالب‌ترین برند برای افراد 13-17 ساله و شماره 5 برای افراد 13-39 ساله بوده است.)

نکته قابل توجه این است که نوجوانان بین 13 تا 17 سال بیشتر از گروه‌های سنی مسن‌تر، تنوع و شمول به عنوان دلایل جذابیت برند جذاب در نظر می‌گیرند.

بلیس می‌گوید نایک، که در رتبه اول برند جذاب قرار دارد.
برندهای ورزشی در میان گروه‌ها، از جمله والدین، رنگین‌پوستان و گروه LGBTQ بسیار مورد احترام است.

نوآوری‌های مستمر اپل هم  به این معنی است که محصولات مختلف این برند همیشه در رده خوبی از محبوبیت قرار داشته باشند.

سایر محصولات برجسته حوزه تکنولوژی و شبکه اجتماعی هم عبارت بوده‌اند از PlayStation، Amazon، Cash App و Instagram.

نام‌های تجاری در بالای رتبه‌بندی از نظر نسل Z ، برندهایی هستند که دائماً چیزهای جدیدی را ارائه می‌کنند و از طرفی آنها به این نتیجه باید برسند که این محصولات توسط افرادی که از نظر آنها جالبند، استفاده می‌شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری کاریزما
کارگزاری بورس کاریزما - فقط چند ثانیه تا معامله
محل تبلیغات شما