یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود

کارگزاری کاریزما
اعتبار یک میلیارد تومانی در بدو ورود و سود روزشمار 22 درصد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور گفت: یک و نیم درصد از 6 درصد نرخ رشد اقتصادی را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند و برای 1403 هدف گذاری 2.5 درصدی داریم.
همایش مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

به گزارش کیان آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت‌الله عبدالملکی نماینده ویژه جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه 48 منطقه آزاد و ویژه فعال داریم، گفت: یک سوم ارزآوری کشور توسط این مناطق انجام می‌شود و 18 میلیارد دلار ارز غیر نفتی برای کشور تامین کردند و تراز مجموع مناطق آزاد و ویژه  14.5 میلیارد دلار مثبت است.

وی با اشاره به اینکه بهترین پایگاه برای سرمایه گذاری کشور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند، افزود: سال گذشته در سرمایه‌گذاری برای مناطق آزاد و ویژه رکورد ثبت کرده‌ایم و تقاضای سرمایه‌گذاری در این مناطق در سال گذشته 776 همت بود که چهار برابر افزایش را نشان می‌دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: طرح‌های احداثی در سال گذشته 7.5 برابر نسبت به سال 1401 بوده  و سرمایه گذاری‌هایی که به بهره‌برداری رسید سه برابر سال گذشته افزایش داشته است؛ در سال جدید سیل آغاز به کار طرح‌های گذشته را خواهیم داشت و این موفقیت‌ها و ادامه انها به همت دولت، مجلس و همکاران مناطق آزاد ویژه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در این همایش دو روزه 14 کار گروه تشکیل شده است، تاکید کرد:  در این مدت مسائل را دسته‌بندی و راهکارها را ارائه کردند که ما باید بخشی از این مسائل را در شورای عالی حل کنیم و بخش دیگر همت وزیران و بخش دیگر مصوبات مجلس را می‌خواهد و انشالله با وقوع این اتفاقات به جایگاه بهتری دست یابیم.

وی ادامه داد: یک و نیم درصد از 6 درصد نرخ رشد اقتصادی را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند و برای 1403 هدف گذاری 2.5 درصدی داریم؛ قول می‌دهیم تا سال 1407 به 4 درصد نرخ رشد اقتصادی در کل کشور برسیم.

به گزارش فرینا، همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور ‌به مدت دو روز در مشهد با حضور کلیه مدیران، معاونین و مدیران مستقل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ در این همایش مناطق آزاد و ویژه راهکارهایی در جهت بهبود روند کارها در این مناطق را ارائه دادند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری کاریزما
کارگزاری بورس کاریزما - فقط چند ثانیه تا معامله
محل تبلیغات شما