سه دانشگاه برتر کشور ترکیه در سال 2023

کارگزاری کاریزما
اعتبار یک میلیارد تومانی در بدو ورود و سود روزشمار 22 درصد
تحصیل در کشور ترکیه به نسبت دیگر کشور های اروپایی هزینه ی کمتری به همراه داشته و همین امر سبب شده تا هر ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی به جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور، با یکدیگر رقابت کنند.
دانشگاه برتر ترکیه در سال 2023

کیان آنلاین – تحصیل در کشور ترکیه به نسبت دیگر کشور های اروپایی هزینه ی کمتری به همراه داشته و همین امر سبب شده تا هر ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی به جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور، با یکدیگر رقابت کنند. دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی نظیر کارشناسی، دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده و با مدرک دریافتی از آن، در بسیاری از کشورهای دنیا مشغول به کار شوند. از جمله مزایای تحصیل در این کشور می توان به هزینه ی کم زندگی، اعطای بورسیه تحصیلی، ارزشمند بودن مدرک تحصیلی و …اشاره کرد. در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا به بررسی سه دانشگاه برتر کشور ترکیه (دانشگاه باشکنت، کارابوک، یدی تپه) پرداخته و تمامی ویژگی های آن را به طور کامل بررسی کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دانشگاه باشکنت ترکیه

سه دانشگاه برتر کشور ترکیه در سال 2023

دانشگاه باشکنت واقع در شهر آنکارا یکی از بهترین دانشگاه های این کشور بوده که به دلیل ارائه ی خدمات  رفاهی بی نظیر به دانشجویان، مشهور شده است. این دانشگاه خصوصی به دلیل انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه ی پزشکی و درمانی، توانسته به یکی از اصلی ترین دانشگاه های این کشور در زمینه ی بهداشت و درمان نیز تبدیل شود. ریاست این دانشگاه بر عهده ی مهمت هابرال (بزرگ ترین جراح کشور ترکیه) بوده و بیش از سی سال از فعالیت این دانشگاه می گذرد.  باشکنت موفق به کسب رتبه ی 47 در میان تمامی دانشگاه های این کشور شده و انتظار می رود که در سال های آینده، به رتبه ی بالاتری دست پیدا کند. باشکنت دارای 6 مرکز بزرگ تحقیقاتی، 5 کیلینک و 15 مرکز تخصصی دیالیز بوده که این نکته خود افتخار بسیار بزرگی برای این دانشگاه محسوب می شود. متقاضیان باشکنت می توانند علاوه ی بر رشته های پزشکی، در رشته هایی چون مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مدیریت، اقتصاد، تغذیه، علوم و ورزشی و غیره نیز تحصیل کنند.

https://touran.academy/baskent-university/

امکانات رفاهی دانشگاه باشکنت

دانشگاه باشکنت به داشتن امکانات رفاهی متعدد مشهور بوده که از میان آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • مرکز روانشناسی
  • اتاق تلویزیون
  • اقامتگاه های دانشجویی
  • سالن های ورزشی متعدد
  • آزمایشگاه های تخصصی
  • کتابخانه مجهز

چگونگی اخذ پذیرش دانشگاه باشکنت

شما عزیزان می توانید با شرکت در آزمون های SAT، YOS و یا GCE و کسب نمره ی قبولی، پذیرش دانشگاه باشکنت را اخذ کنید.

دانشگاه کارابوک

دانشگاه دولتی کارابوک واقع در شهری به همین نام، همواره سعی داشته با فراهم کردن محیطی پویا دانشجویانی با سطح علمی و مهارت بالا تربیت کند. این دانشگاه فعالیت رسمی خود را از سال 2007 آغاز کرده و در دسته ی دانشگاه های تازه تاسیس قرار میگیرد.  خوب است بدانید که دانشگاه کارابوک  توانسته تنها در 16 سال پذیرای بیش از 42 هزار دانشجوی بین المللی (اروپایی، آسیایی، آفریقایی) و داخلی باشد.  متقاضیان دانشگاه کارابوک می توانند در رشته های پزشکی، ادبیات، الهیات، هنر و غیره به زبان انگلیسی و یا ترکی تحصیل کنند. از جمله دانشکده های این دانشگاه نیز می توان به دانشکده ی جنگلداری، اقتصاد و علوم اداری، پزشکی، دندان پزشکی، فنی، گردشگری، هنرهای زیبا، علوم، ادبیات و غیره اشاره کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه کارابوک

کارابوک یک دانشگاه دولتی بوده و هزینه ی مقرون به صرفه ای به همراه دارد. به طوری که هزینه ی تحصیل در دانشگاه کارابوک حداقل 4000 و حداکثر 125000 لیر می باشد.

چگونه پذیرش دانشگاه کارابوک را اخذ کنیم؟

مانند بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه متقاضیان می توانند به منظور اخذ پذیرش کارابوک در یکی از آزمون های YOS و یا SAT  شرکت کرده و با کسب نمره ی قبولی، در این دانشگاه ثبت نام کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه دولتی کارابوک

  • این دانشگاه دارای امکانات بی نظیر رفاهی بوده که از میان آن ها می توان به زمین های ورزشی، سالن غذاخوری، خوابگاه با امکانات رفاهی، بیمارستان تخصصی و غیره اشاره کرد.
  • در میان تمامی دانشگاه های کشور ترکیه، کارابوک در دسته ی مهاجرپذیرترین موسسه ی آموزشی قرار دارد.
  • اکثر دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی، در بسیاری از کشور ها مشغول به کار شده از این روی مدرک دانشگاه کارابوک از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • سه دانشگاه برتر کشور ترکیه در سال 2023

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه واقع در شهر استانبول بوده و فعالیت خود را از سال 1996 آغاز کرده است. دانشگاه یدی تپه در مجموع دارای 13 دانشکده بوده و رشته های تحصیلی گوناگونی چون حقوق، پزشکی، مدیریت دولتی، ریاضیات، تاریخ، زبان انگلیسی، انسان شناسی و غیره را ارائه می دهد. دانشگاه یدی تپه دارای امکانات متعدد رفاهی بوده که از میان آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

خوابگاه های دانشجویی: خوابگاه های دانشگاه یدی تپه ظرفیت بیش از 4000 هزار دانشجو را داشته و از امکاناتی چون اینترنت، اتاق های مطالعه و غیره نیز برخوردار می باشد.

بیمارستان های مجهز: دانشگاه یدی تپه دارای تعداد زیادی بیمارستان مجهز بوده که از میان آن ها می توان به بیمارستان کوزیاتای دانشگاه، کوشولو دانشگاه اشاره کرد.

هم چنین این دانشگاه دارای 12 مرکز تحقیقاتی نیز می باشد.

معماری بنا: معماری دانشگاه یدی تپه در شهر استانبول بسیار مشهور بوده و محوطه ی سرسبز این دانشگاه به یکی از بهترین مکان ها برای استراحت دانشجویان تبدیل شده است.

این دانشگاه قصد دارد تا در سال های آینده، مزرعه انرژی بادی نیز تاسیس کند.

آزمایشگاه های تخصصی: دانشگاه یدی تپه دارای تعداد زیادی آزمایشگاه بوده از این روی دانشجویان می توانند در محیطی کاملا تخصصی مشغول به تحصیل شوند.

شهریه دانشگاه یدی تپه

یدی تپه یک دانشگاه خصوصی بوده از این روی هزینه ی نسبتا بالایی به همراه دارد. برای مثال تحصیل در رشته ی دندان پزشکی سالانه 27500 دلار و رشته ی حقوق 14500 دلار هزینه به همراه دارد.

اخذ پذیرش دانشگاه یدی تپه

متقاضیان می توانند از دو روش شرکت در آزمون و سوابق تحصیلی، پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند.

سه دانشگاه برتر کشور ترکیه در سال 2023

نکته: دانشگاه یدی تپه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز است

 کلام آخر:در این مقاله به بررسی سه دانشگاه باشکنت، کارابوک و یدی تپه پرداختیم. شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این باره به وب سایت رسمی دانشگاه های مذکور مراجعه فرمایید.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری کاریزما
کارگزاری بورس کاریزما - فقط چند ثانیه تا معامله
محل تبلیغات شما