کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق در کشور / دولت از طریق سازمان انرژی اتمی ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کند

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
نماینده رودبار در مجلس، به کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق در کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده مقرر شده دولت از طریق سازمان انرژی اتمی ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کند.
پاداش صرفه‌جویی برق

به گزارش کیان آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد گودرزوند چگینی، با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ با تاخیر تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این لایحه در کمیسیون تلفیق بوده و مراحل پایانی بررسی را طی می کند و لذا نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند آخرین پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس از هفه آینده، افزود: امیدواریم تا قبل از پایان سال لایحه بودجه به تصویب برسد؛ این بودجه در صورت تصویب بودجه خوبی خواهد بود.

نماینده شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، با بیان اینکه اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده در بودجه سال آینده دیده شده است، عنوان کرد: همچنین برای خانوارهای فاقد خودرو که از یارانه بنزین بی بهره هستند، به ازای هر فرد ۱۵ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است.

گودرزوند چگینی، از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و بیان کرد: ۱۸۰ میلیون تومان برای هر یک از زوج های بالای ۲۵ سال و ۲۲۰ میلیون تومان برای هر یک از زوج های زیر ۲۵ سال پرداخت می شود.

وی با اشاره به تخصیص ۶۵۹ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه، اضافه کرد: ۳۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی، ۶۹ میلیارد تومان یارانه دارو، ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و ۵۶ هزار میلیارد تومان یارانه نان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه به کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق در کشور اشاره کرد و گفت: در بودجه سال آینده مقرر شده دولت از طریق سازمان انرژی اتمی ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کند.

وی بیمه سلامت همگانی را یکی از اولویت های بودجه ای دانست و بیان کرد: مطالبات وزارت بهداشت و تامین اجتماعی را تهاتر می کنیم.

گودرزوند چگینی، از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری خبر داد و خاطرنشان کرد: واردات خودروهای کم مصرف با کارکرد زیر پنج سال در بخش حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، اضافه کرد: این طرح در قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود تا دولت شرایطی را برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم کند و قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ بازگردد.

نماینده رودبار در مجلس هدف از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را جلوگیری از فساد دانست و یادآور شد: مجلس در نظر داشت که دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عجله نداشته باشد، اما به دلیل فسادهای موجود، این کار انجام شد و شاهد افزایش قیمت ها بودیم، اما طرح کالابرگ الکترونیک طرح خوبی است و می تواند قیمت ها را کنترل کند.

وی افزایش قیمت را نتیجه عدم تعادل عرضه و تقاضا دانست و گفت: دولت از کالابرگ الکترونیک برای کالاهای اساس استفاده می کند و لذا می تواند موجب ثبات قیمت ها و مدیریت عرضه و تقاضا شود.

گودرزوند چگینی، هوشمندسازی خرید نان را طرح موفقی دانست که موجب افزایش قیمت نشد و بیان کرد: قبل از اجرای این طرح به نام نانوایی سهمیه آرد دریافت می کردند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما