سیگنال ایران درباره مذاکرات غزه چگونه قیمت نفت را افزایش داد؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
قیمت جهانی نفت

کیان آنلاین – ریحانه شریفی: پس از اینکه وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که مناقشه اسرائیل و حماس می‌تواند به راه حل دیپلماتیک نزدیک‌تر شود، قیمت نفت بعد از چندین هفته رشد، ناگهان کاهش یافت. با این حال بازارهای آسیایی که در تعطیلات سال نو به سر می‌برند، هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای مالی سرزمین اصلی چین برای تعطیلات سال نوی چینی، تعطیل هستند و از دوشنبه ۱۹ فوریه، فعالیت‌شان را از سر خواهند گرفت. تجارت هنگ کنگ در ۱۴ فوریه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، نفت برنت پس از رشد 6.3 درصدی در هفته گذشته، با 0.8 درصد کاهش به زیر 82 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به 76 دلار آمریکا معامله شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری به بیروت با مقامات لبنان و حزب‌الله دیدار کرد و درباره آزادی احتمالی گروگان‌های اسرائیلی از جمله با مقامات ارشد حماس گفتگو کرد. وی بدون ارائه هیچ گونه زمان دقیقی گفت: «تحولات غزه به سمت راه حل دیپلماتیک در حال حرکت است.»

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا گفت که قبل از عملیات زمینی احتمالی علیه شهر رفح (یکی از سه گذرگاه غزه که کنترل آن در اختیار مصر است. کنترل دو گذرگاه دیگر در اختیار اسرائیل است)، برای صدها فلسطینی که به این شهر پناه برده‌اند، امکان خروج امن فراهم خواهد شد. نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرد که در خصوص مکان تخلیه و نحوه خروج امن بیش از یک میلیون فلسطینی از رفح یک طرح دقیق تهیه می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

آیا باید منتظر جهش دیگر در قیمت نفت باشیم؟


اختلال در روند کشتیرانی در دریای سرخ هم همچنان در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد. آژانس فعالیت‌های تجارت دریایی انگلیس بامداد روز دوشنبه اعلام کرد گزارشی مبنی بر اصابت دو موشک به یک کشتی در جنوب المخا یمن دریافت کرده است. نیروهای مسلح یمن در واکنش به جنگ غزه، از اواسط نوامبر، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داده‌اند.

قیمت نفت در سال 2024

در حالی که نگرانی‌های عرضه در خاورمیانه نسبتا افزایش یافته، اخبار منتشره از آمریکا و مساله کاهش تقاضا در چین، بخشی از نگرانی‌ها را کاهش داده است. قیمت نفت در سال جدید میلادی در محدوده نوسانی حدود 10 دلار معامله شده است زیرا نگرانی های ناشی از درگیری در خاورمیانه تا حدی با عرضه جهانی نفت و چشم انداز متزلزل تقاضا، به ویژه در چین، دومین مصرف کننده بزرگ، جبران شده است. از سوی دیگر تولید نفت از میادین نفتی پرمین در غرب تگزاس و نیومکزیکو، که به صادرات بی سابقه ایالات متحده در سال گذشته کمک کرده، امسال رکورد دیگری را ثبت کرده است.

به گفته مقامات آمریکا، تولید در خط لوله اصلی Plains All American Pipeline LP تقریباً 5 درصد افزایش می یابد و به 6.4 میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2024 خواهد رسید. تحلیلگران آمریکایی با اشاره به افزایش فروش خودروهای برقی می گویند خطر نزولی شدن قاضا برای چین هم وجود دارد. معامله گران این هفته باید منتظر گزارش‌های ماهانه اوپک و آژانس بین المللی انرژی برای تحلیل بهتر عرضه و تقاضا باشند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما