شاخص بورس در چند قدمی فاز صعودی/ صدای صعود بورس شنیده می شود

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
صعود شاخص بورس در فاز پنجم بسیار نزدیک است. نزدیکی شاخص بورس به کانال 1.6 میلیون واحدی کام نوسان گیران را حسابی شیرین کرده است.
شاخص بورس در چند قدمی فاز صعودی

کیان آنلاین- گروه بورس- کسری اسکندری- نزدیکی شاخص بورس به کانال 1.6 میلیون واحدی هرچند یادآور خاطرات تلخی برای سهامداران بوده اما الاکلنگ مثبت و منفی در بازار بورس کام نوسان گیران را حسابی شیرین کرده و تجربه بازاری پرریسک و دلهره آور برای سرمایه گذاران بورسی در دولت قبل موجب رویش مقاومت ذهنی درباره ترسناک بودن این عدد شده است.

بدبینی معامله گران مشغول نوسان گیری به بورس بنابر اعتقاد برخی تحلیلگران از ثابت نگه داشتن نرخ نیمایی و کمبود گاز صنایع سرچشمه می گیرد و مواج بودن بازار بورس و ورود و خروج متناوب پول حقیقی ناشی از این استراتژی است.  همچنین غییر انتظارات معامله گران هم فرضیه گروهی دیگر است که از نگاه آنها تغییر چشم‌انداز اقتصادی، معامله‌گران را به فروش و عرضه بیشتر تشویق کرده است.

نزدیکی شاخص بورس به پنجمین فاز صعودی

رشد ارزش بازاری سهام بیشتر شرکت‌ها به مرور صورت خواهد گرفت و در حال حاضر این جایگاه بازاری از ارزش ذاتی آن‌‌ها پایین تر است. حرکت قیمت سهام به سوی ارزش ذاتی نهایتا قطعی است اما ریسک‌های موجود در بازار منفی شدن انتظارات معامله‌گران را در پی دارد و این اتفاق نزول قیمت‌ها را رقم خواهد زد.

شاخص بورس تهران از زاویه تکنیکالی هنوز در یک نوسان قیمتی مثبت و منفی قرار دارد که این رویداد اوضاع را بر وفق مراد نوسان‌گیران کرده تا نهایت استفاده را از این افتان و خیزان حوالی یک میلیون و 600 هزار واحدی شاخص بورس تهران ببرند.

تشکیل موج چهارم در این محدوده چیزی است که شاخص بورس آن را دنبال می کند و احتمالا بعد یک استراحت و اصلاح مختصر، مجدد بازگشت به مدار صعود در انتظار آن است و متعاقبا موج پنجم به راه می افتد.

ریزش 12 هزار و 196 واحدی شاخص کل بورس در جریان معاملات روز چهارشنبه نسبت به روز کاری قبل کاهش سطح یک میلیون و 579 هزار و 157 واحدی را به دنبال داشت که بازدهی این شاخص منفی 77 صدم درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن هم با کاهش 2 هزار و 217 واحدی روی رقم 473 هزار و 199 واحدی توقف کرد که بازدهی آن هم منفی 47 صدم درصد بوده و شاخص کل فرابورس همچنین دچار افت 161 واحدی در سطح 20 هزار و 215 واحد شد.

ارزش معاملات کل بازار سهام به 14 هزار و 294 میلیارد تومان در روز چهارشنبه رسید  و ارزش معاملات اوراق بدهی هزار و 177 میلیارد تومانی بازار ثانویه 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل داد.

ارزش معاملات خرد سهام هم با افت 32 درصدی نسبت به سه شنبه نزدیک به رقم 6 هزار و 671 میلیارد تومان شد که سهم این معاملات از کل معاملات بازار سرمایه 47 درصد بوده است.

مثبت شدن ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز چهارشنبه،  30 میلیارد تومان پول حقیقی را روانه بازار بورس کرد.

بیشترین ورود پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد)، حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی) و وبملت (بانک ملت) در روز چهارشنبه اختصاص پیدا کرد و در طرف دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و خاور (ایران خودرو دیزل) مربوط بود.

رشد قیمت 301 نماد و کاهش قیمت 358 نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه اتفاق افتاد. رشد قیمت 46 درصد بازار  و افت قیمت 54 درصد بازار تعبیر دیگری است که می توان از این رویداد داشت.

تعلق گرفتن صف خرید به 125 نماد و صف فروش به 32 نماد از دیگر اتفاقاتی بود که در پایان معاملات روز چهارشنبه رخ داد. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 14 درصدی  486 میلیارد تومان شد و مجموع ارزش صف های فروش 16 درصد بالا رفت و رقم نهایی 725 میلیارد تومان بود.

نمادهای فاذر (شرکت صنایع آذر آب)، وسینا (بانک سینا) و خمحرکه (شرکت نیرومحرکه) در پایان معاملات روز چهارشنبه بیشترین صف خرید را به نام خود ثبت کردند.

بیشترین صف فروش در پایان معاملات چهارشنبه همچنین به نماد گدنا (تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک)، ولبهمن (شرکت بهمن لیزینگ) و بپاس (بیمه پاسارگاد) تعلق داشت.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما