سد چم‌ شیر دی ماه آبگیری می‌شود

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
سد چم شیر دی ماه آبگیری می شود هدف احداث سد مدیریت و بهبود کیفی آب زهره، تامین آب کشاورزی و تولید ۴۸۲ گیگاوات برق در سال است.
سد چم شیر دی ماه آبگیری می شود

به گزارش کیان آنلاین به نقل از ایلنا، محمود محضرنیا در نشست خبری در جمع خبرنگاران که با موضوع سد چم‌ شیر برگزار شد، با بیان اینکه سد چم شیر بزرگ‌ترین پروژه برقابی در حال ساخت روی رودخانه زهره است، اظهار داشت: سد در ۲۵ کیلومتری گچساران واقع شده و با حجم ۱.۳ میلیون متر مکعب بزرگ‌ترین سد RCC خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه نیروگاه سد ۴۸۲ گیگاوات ساعت در سال تولید برق دارد، افزود: شاخص اصلی طرح ظرفیت بالای مخزن است که ۲.۳ میلیارد متر مکعب آب را در خود جای می دهد.

مجری طرح سد چم شیر تصریح کرد: مطالعات طرح از سال ۷۳ شروع و سال ۷۶ به مناقصه رفت و به پیمانکار واگذار و در سال ۸۸ به شرکت آب نیرو منتقل شد و به واسطه محدودیت مالی از خط اعتباری و پیمانکار چینی استفاده کردیم. گشایش اعتبار اسنادی سال ۹۱ انجام شد و قرارداد آغاز شد.

وی با بیان اینکه تمام مجوزهای لازم برای شروع و تامین مالی اخذ شده، خاطرنشان کرد: هدف احداث سد مدیریت و بهبود کیفی آب زهره، تامین آب کشاورزی و تولید ۴۸۲ گیگاوات برق در سال است.

وی بیان داشت: سد چم شیر حدود ۹۴ درصد پیشرفت دارد و آمادگی دارد که در دی ماه آبگیری شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما