باتری موتور سیکلت ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

کارگزاری کاریزما
اعتبار یک میلیارد تومانی در بدو ورود و سود روزشمار 22 درصد
شاید شما نیز به دنبال خرید باتری موتور سیکلت هستید، اما در بین برندهای خارجی و ایرانی سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی در چیست؟
باتری موتور سیکلت ایرانی یا خارجی

به گزارش کیان آنلاین : شاید شما نیز به دنبال خرید باتری موتور سیکلت هستید، اما در بین برندهای خارجی و ایرانی سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی در چیست؟ قبل از خرید لازم است که تحقیقات لازم را انجام دهید تا گول خارجی بودن آن را نخورید. هرچه در این زمینه بیشتر تحقیق کنید خواهید فهمید که برخی برندهای باتری‌های ایرانی نسبت به باتری‌های خارجی بسیار با کیفیت‌تر و بهتر هستند. بنابراین در انتخاب خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا بهترین باتری را برای موتور سیکلت خود خریداری نمایید. ما در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که باتری موتور سیکلت ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

کشورهای تولید کننده باتری موتور سیکلت خارجی

این یک بحث کلی است و نمی‌توان تمامی کشورهای تولید کننده باتری را نام برد، زیرا تولید باتری در بسیاری از کشورها رایج می‌باشد. کشورهای اروپایی و آسیایی زیادی در زمینه تولید باتری موتور سیکلت مشغول هستند. یکی از کشورهایی که در تولید انواع باتری پیشرو است، کشور چین می‌باشد. البته کشور ما ایران نیز اخیرا دست به تولید باتری‌های با کیفیتی زده است که چیزی از باتری‌های خارجی کم ندارند و حتی در خیلی از موارد نیز نسبت به آن‌ها کیفیت بالاتری دارند.

شاید خیلی از افراد برای خرید باطری موتور سیکلت، می‌خواهند که تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی را بدانند. تجربه ما در این زمینه نشان می‌دهد که بسیاری از تولیدات کشور ما بسیار پرقدرت هستند و از برندهای خارجی نیز پیشی گرفته‌اند، پس بهتر است به سراغ این باتری‌ها بروید. ما در ادامه دلیل اینکه برندهای ایرانی را توصیه می‌کنیم و تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی می‌پردازیم.

تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی

تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی

تمامی موتور سیکلت‌ها با یک روش یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین طبیعی است که هر یک نیاز به باتری مخصوص به خود داشته باشند. به همین دلیل اهمیت دارد که بتوانید بهترین باتری را بین انواع برندهای خارجی و ایرانی انتخاب کنید. اما تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی چیست؟ کدام یک بهتر است؟ ما در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

  1. گارانتی باتری‌ها

باتری‌های خارجی در ایران شامل گارانتی نمی‌شوند، زیرا این باتری‌ها به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند. اما تمامی باتری‌هایی که توسط برندهای معتبر ایرانی تولید می‌شوند، یک تا دو سال دارای گارانتی می‌باشند. حتی اگر طول عمر این باتری‌ها نسبت به باتری‌های خارجی کمتر باشد باز هم خرید باتری ایرانی به‌صرفه‌تر می‌باشد زیرا با گارانتی که ارائه می‌دهند، می‌توانید آن را با یک باتری نو تعویض کنید. می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی در گارانتی باتری می‌باشد.

  1. کیفیت ساخت

باتری‌های ایرانی موتور سیکلت از نظر نوع ساخت دقیقا مشابه با باتری‌های خارجی می‌باشند، اما ممکن است از نظر کیفیت مادی با هم متفاوت باشند. البته برندهای معتبری مثل صبا باتری کیفیت باتری‌های خارجی را ارائه می‌دهند.

  1. قیمت باتری‌های ایرانی و خارجی

یک تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی در قیمت آن‌ها می‌باشد. باتری‌های خارجی به دلیل اینکه باید با ارزهای خارجی خریداری شوند، دارای قیمت بالاتری می‌باشند. همچنین قیمت آن‌ها با توجه به قیمت دلار تعیین می‌شود.  اما باتری‌های ایرانی چون در داخل کشور به تولید می‌رسند قیمت مناسب‌تری دارند.

4. تاریخ مصرف باتری‌های خرید موتور سیکلت خارجی و ایرانی

هر باتری که در بازار وجود دارد دارای تاریخ انقضای مخصوص به خود می‌باشد، که یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اگر حتی یک روز از تاریخ مصرف باتری موتور سیکلت گذشته باشد باید از خرید آن خودداری کنید، زیرا از هر باتری باید حداقل سه ماه استفاده کرد. باتری‌ها در مدتی که منتظر فروش هستند بدون شارژ می‌مانند، در نتیجه هرچه این زمان بیشتر باشد، کارایی و عملکرد درستی نخواهند داشت. بنابراین لازم است باتری‌هایی خریداری شوند که تاریخ تولید آن‌ها نزدیک باشد.

حال در نظر بگیرید که باتری‌های خارجی که به ایران وارد می‌شوند باید مدت زمانی را طی کنند تا به کشور ما برسند. این خود باعث می‌شود که حداقل نصف زمان انقضای آن بعد از تولید به هدر برود. بنابراین می‌توان گفت که باتری‌های ایرانی موتور سیکلت نسبت به باتری‌های خارجی، تاریخ مصرف بیشتری دارند.

معروف‌ترین شرکت تولید کننده باتری موتور سیکلت ایرانی

امروزه شرکت‌های ایرانی زیادی به تولید باتری‌های موتور سیکلت با کیفیت مثال زدنی مشغول هستند، اما تعداد محدودی از این شرکت‌ها توانسته‌اند در بین مردم زبان‌زد شوند. یکی از این شرکت‌های معروف برند صبا باتری است که به تولید باتری‌های با کیفیت برای بازار داخلی و همچنین صادر کردن آن‌ها فعالیت دارد. باتری‌های این برند ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند و تمامی ویژگی‌هایی که یک باتری خوب باید داشته باشد را دارند. حتی می‌توان گفت که نسبت به باتری‌های خارجی نیز معتبرترند و کارایی بهتری را ارائه می‌دهند.

پس اگر به دنبال معروف‌ترین باتری‌های موتور سیکلت ایرانی هستید، این برند را در اولویت قرار دهید برای خرید باتری‌های  این برند به نمایندگی‌های معتبر صبا باتری مراجعه کنید.

باتری موتور سیکلت ایرانی بهتر است یا خارجی؟

با توجه به تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی که در این مطلب به آن پرداختیم، توصیه ما خرید باتری موتور سیکلت ایرانی می‌باشد. برندهای باتری با کیفیت و قابل اعتماد مثل صبا باتری توسط تولید کنندگان برجسته‌ای طبق استانداردهای بین‌المللی و دانش فنی قوی به تولید می‌رسند. برای اینکه خریداران بتوانند از خرید خود مطمئن باشند می‌توانند با نمایندگی‌های این برند معتبر در ارتباط باشند. آرکاباتری یکی از نمایندگی‌های صبا باتری است که با سابقه بالای کاری خود در تهیه انواع باتری موتور سیکلت و خودرو، محصولات با کیفیتی را به خریداران ارائه می‌دهد.

برندهای مختلفی در نمایندگی آرکاباتری وجود دارد و خریداران می‌توانند حتی به‌صورت عمده با قیمت پایین‌تر نیز خرید خود را انجام دهند. با توجه به تنوع گسترده‌ای که از باتری‌های موتور سیکلت در این فروشگاه وجود دارد، می‌توانید بهترین باتری را برای موتور سیکلت خود به‌راحتی پیدا کنید. همچنین اگر نیاز به هرگونه مشاوره و یا سوالی دارید می‌توانید با آرکاباتری در ارتباط باشید.

 

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی کردیم تفاوت باتری موتور سیکلت خارجی با ایرانی را بیان کنیم و دریابیم که بین باتری‌های ایرانی و خارجی موتور سیکلت کدام یک را انتخاب کنیم. همانطور که بیان کردیم بهتر است باتری‌های ایرانی را برای موتور سیکلت خود انتخاب کنید، زیرا هم کیفیت بالایی دارند و هم با گارانتی که ارائه می‌دهند، در صورت هرگونه نارضایتی می‌توانید باتری خود را تعویض کنید. اما فراموش نکنید که باتری را از نمایندگی برندهای معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و تاریخ تولید آن اطمینان لازم را داشته باشید.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزاری کاریزما
کارگزاری بورس کاریزما - فقط چند ثانیه تا معامله
محل تبلیغات شما