برنامه سفر 3 روزه به فومن در عید 1403

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان گیلان، شهر فومن است که احتمالا نام آن را به‌خاطر کلوچه‌های فومنی خوش‌مزه و محبوب آن شنیده‌اید.
سفر به فومن در عید 1403

کیان آنلاین : استان گیلان نگین سبز شمال ایران، با وسعت زیاد است که هر شهر آن جذابیت‌های خاص خودش را دارد. یکی از قدیمی‌ترین شهرهای این استان، شهر فومن است که احتمالا نام آن را به‌خاطر کلوچه‌های فومنی خوش‌مزه و محبوب آن شنیده‌اید. فومن شهری زیبا با طبیعت سرسبز و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متنوع است که مقصد ایده‌آلی برای سفرهای نوروزی هستند. این شهر شمالی جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که برای بازدید از تمام آن‌ها حداقل به چندروز زمان نیاز دارید. پیش از رزرو هتل فومن و برنامه‌ریزی برای سفر به این خطه، توصیه می‌کنیم در این مطلب با آن‌چه‌ که در این سفر خاطره‌انگیز پیش روی شماست، آشنا شوید.

فومن کجاست و چگونه باید به آن سفر کرد؟

فومن شهری در نزدیکی شهرهای رشت، صومعه‌سرا، شفت، ماسال و ماسوله است که توسط رشته کوه‌های البرز احاطه شده و یکی از بکرترین مناطق گردشگری استان گیلان را به‌وجود آورده است. اگر قصد دارید با خودرو شخصی خود به فومن بروید، باید از آزادراه قزوین رشت استفاده کنید. شما می‌توانید از هواپیما، قطار یا اتوبوس نیز برای سفر به این شهر سرسبز استفاده کنید. البته برخلاف ایستگاه اتوبوس مستقیمی که داخل خود فومن قرار دارد، خبری از فرودگاه نیست. به‌همین‌ دلیل هم شما باید بلیت هواپیمای رشت را تهیه کرده و سپس با تاکسی‌های شهری خودتان را به فومن برسانید. مسافت بین رشت و فومن چیزی کمتر از یک ساعت است.

نقاط دیدنی فومن

فومن با آب و هوای معتدل خود، طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی فراوان مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به گردشگری طبیعت است. جنگل‌های وسیع و پرآوازه، رودخانه‌ها و آبشارهای خروشان و مناطق کوهستانی زیبا، هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. علاوه‌براین فومن دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در معماری آن به چشم می‌خورد. مساجد، کلیساها و بناهای تاریخی این شهر جز شاهکارهای هنر و معماری ایرانی هستند که هر ساله مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. با رزرو هتل فومن این فرصت را خواهید داشت به‌تمام این اماکن سر بزنید و از نزدیک بازدید کنید.

ماسوله، شهر پلکانی

ماسوله یکی از تاریخی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مناطق گردشگری استان گیلان و کل کشور محسوب می‌شود. حتی اگر به آن‌جا سفر نکرده باشید، قطعا بارها نام آن را شنیده‌اید و عکس‌های خانه‌های پله‌کانی با گلدان‌های شمعدانی پشت پنجره‌های آن را دیده‌اید. ازآن‌جاکه ماسوله در یک ناحیه کوهستانی قرار گرفته، معماری خانه‌های آن به‌گونه‌ای است که سقف یک خانه، حیاط همسایه است. این موضوع فضای خیلی جالبی را به‌وجود آورده که مشابه آن را در کمتر جایی می‌توان یافت. قدم زدن در بازارچه سنتی ماسوله که محصولات سنتی و سوغاتی‌های متنوع این خطه در آن فروخته می‌شود هم بسیار لذت‌بخش است.

قلعه رودخان

قلعه رودخان، دژی مستحکم و باشکوه در دل جنگل‌های سرسبز گیلان، نگینی در تاریخ ایران است. با رزرو هتل فومن می‌توانید بازدید از این قلعه تاریخی را هم در برنامه‌هایتان بگنجانید. قدمت این قلعه به دوران ساسانیان باز می‌گردد و در طول تاریخ، شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است. این قلعه در بالای یک قله مرتفع بنا شده و برای رسیدن به آن باید چیزی نزدیک به 1000 پله را پشت‌سر بگذارید. مسیر پله‌ها با عبور از میان جنگل و گذر از کنار چشمه‌ها و آبشارهای کوچک، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد. معماری قلعه رودخان، بسیار جالب و دیدنی است. این قلعه از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده و دارای 65 برج و بارو و دیواری به‌طول 1500 متر است. در داخل قلعه، بقایای کاخ، حمام، سربازخانه و انبارهای ذخیره آذوقه به ‌‌چشم می‌خورد؛ همچنین یک بازارچه سنتی هم در این قلعه توریستی قرار گرفته که انواع محصولات سنتی و سوغاتی‌های گیلان را می‌توانید از این بازار تهیه کنید.

ییلاق زودل سر، بهشت

ییلاق زودل سر، بهشت گمشده‌ای در دل طبیعت سرسبز فومن، با چشم‌اندازهای بدیع و آب و هوایی خنک و دل‌انگیز مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز است. این ییلاق در ارتفاعی حدود 1000 متری از سطح دریا واقع شده و با برخورداری از جنگل‌های انبوه، دشت‌های شالیزار، و کوه‌های مرتفع، منظره‌ای بی‌نظیر را به‌ نمایش می‌گذارد.

در ییلاق زودل سر می‌توانید از تفریحات مختلفی نظیر پیاده‌روی در جنگل، گشت و گذار در دشت‌های شالیزار، صخره‌نوردی و دوچرخه‌سواری لذت ببرید. اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این ییلاق، فرصتی برای تجربه زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی را به شما می‌دهد.

بازار سنتی فومن

با رزرو هتل فومن در اواخر هفته، شما فرصت این را خواهید داشت تا از بازار سنتی فومن نیز بازدید کنید. بازار سنتی فومن با قدمتی دیرینه، قلب تپنده این شهر زیبا و سرسبز است. این بازار، با معماری سنتی و فضای دل‌انگیز خود مکان مناسبی برای تجربه زندگی روزمره مردم محلی و خرید سوغاتی است.

در بازار سنتی فومن، می‌توانید انواع محصولات کشاورزی، صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی را پیدا کنید. غرفه‌های رنگارنگ این بازار، مملو از عطر و طعم‌های دل‌انگیز هستند و هر رهگذری را مجذوب خود می‌کنند. صنایع‌دستی فومن، از جمله حصیربافی، سفالگری و چادرشب بافی، در این بازار به‌وفور یافت می‌شوند؛ همچنین، می‌توانید انواع خوراکی‌های محلی نظیر کلوچه فومنی، ترش تره و مرغ شکم پر را در این بازار امتحان کنید.

اقامت آسان در فومن با فلای تودی

تنوع اقامتگاه در شهرفومن بسیار زیاد است. از هتل‌های مدرن تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی، امکان انتخابی متناسب با سلیقه و بودجه هر گردشگری را فراهم می‌کند. ازجمله مهم‌ترین هتل‌های این شهر می‌توان به هتل فومن، هتل طاووس، هتل سندی و هتل کوثر اشاره کرد. سایت فلای تودی، به‌عنوان مرجعی معتبر در رزرو هتل و اقامتگاه، امکان رزرو آنلاین هتل‌ها در فومن را به شما می‌دهد.

فلای تودی علاوه‌بر رزرو هتل فومن، امکان رزرو اتاق در اقامتگاه‌های بومگردی این شهرستان را نیز برای شما فراهم می‌کند که با فضایی سنتی و دل‌انگیز، تجربه متفاوتی از سفر را به شما هدیه می‌دهد. ازجمله بهترین اقامتگاه‌های بومگردی این شهر می‌توان به آویشار قله رودخان فومن اشاره کرد که در روستای قلعه رودخان واقع شده است و شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز آن را از طریق سایت فلای تودی رزرو کنید.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما