صادرات ۶.۸ میلیارد دلاری از گمرک پارس جنوبی

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
مدیرکل صمت استان بوشهر از صادرات ۶.۸ میلیارد دلاری محصولات از گمرک پارس جنوبی در ۸ ماه امسال خبر داد.
صادرات از گمرک پارس جنوبی

کیان آنلاین_ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مهدی صفوی مدیرکل صمت در بوشهر با اشاره به اینکه صادرات کالا در ۸ ماه امسال از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در ۸ ماه امسال با احتساب میعانات گازی بیش از ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که نظر نظر وزنی ۹ درصد نسبت به ۸ ماه سال قبل افزایش یافته است.

وی نقش گمرک پارس جنوبی در صادرات کالا و محصولات را مهم دانست و بیان کرد: بیشترین صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۸۷ درصد و ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر میزان صادرات در ۸ ماه امسال از گمرک منطقه ویژه پارس را ۶.۸ میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تن محصولات به ارزش شش میلیارد و ۸۸۹ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: رشدی ۳۹ درصدی صادرات کالا از گمرک سومار


صفوی، صادرات از مناطق ویژه اقتصادی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۸ ماه امسال یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صادر شده است.

وی میزان صادرات کالا در ۸ ماه امسال از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۲ را ۵۴۹ تن به ارزش ۲۶۸ هزار و ۷۷۴ تن کالا اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت از گمرک خارگ ۵۴۵.۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۷۵ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان بوشهر صادرات از گمرکات گناوه، کنگان، دیر و بوالخیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از این ۴ گمرک، کالا به ارزش بیش از ۲۱۷.۵ میلیون دلار کالا در ۸ ماه امسال صادر شده است.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما