پایان بورس امروز 4 مهر 1402

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
نگاهی به روند معاملات سهم‌ها در بورس امروز نشان می‌دهد، بازار سرمایه برای شروع روند صعودی خود به سوخت‌گیری احتیاج دارد. چراکه ارزش معاملات همچنان ارقام پایینی را ثبت می‌کند و بعید است با این اعداد، روند بورس صعودی شود.
پایان بورس 4 مهر 1402

کیان آنلاین– تجارت نیوز در گزارشی نوشت: معاملات بورس امروز نیز در جهت روند نزولی دو هفته بازار سهام رقم خورد و شاخص کل باز هم نتوانست بر ارتفاع خود بیفزاید. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با افت سه هزار و 323 واحدی که معادل 0.16 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 97 هزار واحدی ایستاد.

البته مسیر میانگین هم‌وزن بازار در روز جاری با شاخص کل متفاوت بود و این شاخص تا حدودی افزایش ارتفاع داد. به این ترتیب شاخص هم‌وزن با رشد 0.11 درصدی به سطح 717 هزار و 371 واحدی برسد.

پایان بورس 4 مهر

با وجود رشد نسبی میانگین هم‌وزن بازار ارقام حجم و ارزش خرد معاملات نزولی شدند و روی تابلو بازار امروز به شدت به چشم می‌آمدند. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 600 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 13 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

در نهایت باید گفت معاملات بازار سرمایه و ارقام حجم و ارزش معاملات تا حدودی چشم‌انداز بورس را منفی کرده است. چرا که سهامداران ترجیح می‌دهند، ریسک فعلی بازار را به جان نخرند و تا زمان بالا رفتن ارزش معاملات صبر کنند.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 153 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم خزامیا، خودرو و وتجارت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خودرو و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ثعمرا با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، مفاخر نیز با افت 6.94 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خزامیا، بکابل و ثعمرا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های بکابل، ثشاهد و فسوژ نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خودرو، فملی و پارتا خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ولانا، فاروم و وارس رقم خورد. همچنین وتجارت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وآفر بود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما