ایجاد شفافیت و اخذ مالیات عادلانه با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی را با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی راه‌اندازی کرد. 
مالیات پایانه‌های فروشگاهی

کیان آنلاین: براساس آمار‌های منتشرشده مشاغل خاص و پردرآمد تنها حدود ۴ درصد از درآمد‌های مالیاتی را تامین می‌کنند، در صورتی که افرادی مانند کارمندان و کارگران مالیاتی بیشتر از این مشاغل پرداخت می‌کنند.

در همین راستا سازمان امور مالیاتی کشور سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی را با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی راه‌اندازی کرد.

عبدالناصر درخشان، نماینده مجلس شورای اسلامی، معتقد است: قانونی که در مجلس تحت عنوان سامانه مودیان مالیاتی تصویب شده، می‌تواند باعث ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی در کشور شود و علاوه بر این می‌تواند به مردم کمک کند که بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند مالیاتی عادلانه و منطقی است یا خیر.

درخشان افزود: علاوه بر این پرداخت مالیات از طریق سامانه مودیان مالیاتی باعث می‌شود برخی از مودیان مالیاتی که تصور می‌کنند در حق آن‌ها در پرداخت مالیات اجحاف صورت می‌گیرد متوجه این موضوع شوند که با پرداخت مالیات حقی از آن‌ها تضییع نشده است.

پرداخت مالیات وظیفه‌ای قانونی

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی باید با فرهنگ‌سازی مردم را به نقطه‌ای رساند که به این موضوع باور داشته باشند که پرداخت مالیات وظیفه‌ای قانونی است و باید آن را پرداخت کنند.

درخشان تاکید کرد: در کشور فقط گروه‌های شفاف جامعه مثل کارمند و کارگر مالیات خود را دقیق و به‌موقع پرداخت می‌کنند، اما برخی از مشاغل خاص مانند پزشکان، آرایشگران و طلافروشان درآمد فوق‌العاده بالایی دارند و به‌میزان بسیار پایینی مالیات پرداخت می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید راه‌های گریز از پرداخت مالیات مسدود شود، تصریح کرد: باید پرداخت مالیات به‌نحوی در کشور فرهنگ‌سازی شود که مشاغل خاص به این نتیجه برسند که مبلغی که به عنوان مالیات پرداخت می‌کنند صرف توسعه و آبادانی کشور می‌شود.

به گفته وی براساس تبصره‌های ماده ۱۰۰ برای افرادی که مالیات خود را دقیق و شفاف پرداخت کنند تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است و بیشترین تخفیف‌ها هم شامل حال کسبه و بازاریان می‌شود.

درخشان تاکید کرد: قطعا اعطای تخفیف‌های مالیاتی به این مشاغل باعث ایجاد انگیزه برای جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود./ میزان

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما