رئوفیان: دولت رئیسی تخصص و تجربه ندارد، مشکلات را به گردن دولت‌های قبل و خارج می‌اندازد!

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
نقد دولت ابراهیم رئیسی ابوالقاسم رئوفیان

کیان آنلاین – سعید شمس: ابوالقاسم رئوفیان موسس و دبیرکل ادوار جامعه اسلامی فرهنگیان  در گفت‌وگو با «کیان آنلاین» در نقد ادعاهای دعضای کابینه دولت رئیسی می‌گوید: سخنان نادرست و ادعاهایی نظیر «ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال آینده» نشانه‌ای از برداشت‌های غلط و البته تصمیم‌گیری‌های هیجانی در دولت است.

اعضای دولت رئیسی فاقد تجربه و تخصص هستند

او می‌گوید: اینکه عادت و اصرار به وعده‌هایی بدهیم که خودمان هم می‌دانیم، امکان‌پذیر نیستند، به این دلیل است که دولتمردان دولت فعلی فاقد تجربه و تخصص لازم برای فعالیت جدی هستند و بنابراین، چون درکی واقع بینانه از شرایط ندارند، با این هدف که بتوانند نظر مثبت جامعه را به سمت خود جلب کنند، بی‌آنکه بتوانند اعتماد عمومی را هدف گرفته اند، به مردم وعده‌های آن‌چنانی می‌دهند. این شعار «یک میلیون شغل در سال» در زمان انتخابات هم شنیده شد. اما الان مردم از دولت مطالبه می‌کنند و به جای اظهارنظر؛ با عملکرد تاثیرگذاری یا عدم تاثیرگذاری را قضاوت می‌کنند.

او در ادامه تصریح کرد: بنده از نزدیک از مشکلات عدیده‌ای که بازنشستگان فرهنگی را تحت فشار قرار داده است، مطلع هستم. دولت اگر واقعاً این قابلیت را در خود می‌بیند که در طول یک سال یک میلیون شغل ایجاد کند، قطعا این توانمندی را هم دارد که گره بازنشسته‌ها را باز کند. آنهم بازنشستگانی که عمر خود را صرف فرهنگی و تعلیم کرده‌اند.

دولت رئیسی همه تقصیر‌ها را به گردن دولت قبلی می‌اندازد

رئوفیان می‌گوید: اساساً هر دولتی در سال اول آزمون و خطا را تجربه می‌کند. سوال من از آقایانی که هرکدام در دولت ماًموریت مهمی را در دست دارند، چیزی جز این نیست که نتیجه فعالیت ۱۸ ماهه دولت چیست؟ آیا توانستند به مهمترین وعده که «ربط ندادن مسائل خارجی به زندگی مردم» بود، عمل کنند؟ قطعاً جواب این سئوال «نه» است. با این توضیح که به طور کاملاً آشکار با دولتی روبرو هستیم که از فقدان تجربه و تخصص رنج می‌برد و با مطرح کردن دائمی «مسببان شرایط فعلی» همه تقصیر‌ها را به گردن دولت قبلی و خارج می‌اندازد. آنهم در حالیکه کشور با مانع‌های داخلی و خارجی متعددی مواجه است تا این نتیجه گرفته شود که بیشتر از هر مقطع دیگری به تخصص، تجربه، عقلانیت و واقع‌بینی نیاز داریم.

رئوفیان در پایان گفت: توصیه مهم به دولت این است که با درنظر گرفتن پتانسیل‌هایی که در دسترس هستند، فکری برای شرایط پایانِ سال مردم بکنند تا قشری که توانایی مالی زیادی ندارد، با آرامش لازم به استقبال سال جدید برود. یعنی دولت باید دولت به فکر پایان سال قشر ضعیف باشد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما