دلالی وام قرض الحسنه و کلاهبرداری از مردم

روش‌های کلاهبرداری مختلف و متعدد است به گونه‌ای که با تبلیغات بسیار زیاد و ایجاد جو روانی مردم را فریب می‌دهند
طرح بیمه‌ دانشجویان

کیان آنلاین: برخی افراد تحت عنوان دفاتر و کارگزاری های یک بانک قرض الحسنه اقدام به خرید و فروش امتیاز وام به افراد مختلف می کنند و تخلفات و کلاهبرداری‌های مختلفی را به نام نماینده و دفتر رسمی بانک انجام می‌دهند و پول های هنگفتی جابجا می شود.

چندی است که در سایت های اینترنتی و حتی در کوچه و خیابان ها تبلیغاتی دیده می شود که امتیاز وام را خرید و فروش می کنند. در این بین برخی از این افراد در قالب یک اکانت یا حساب کاربری و شبکه های مجازی تبلیغات خود را ارائه داده و با مردم ارتباط برقرار می کنند و برخی دیگر در دفاتری مشخص اما تحت عنوان کارگزاری و دفاتر مجاز از طرف بانک، دلایلی وام را انجام می دهند.

یکی از مخاطبان ایسنا در این باره، گفت: تبلیغ فروش امتیاز وام قرض الحسنه بانک رسالت روی دیوار چسبیده بود اما به دفتر و محل کار آن فرد مراجعه کردم که خود را نماینده و کارگزار بانک معرفی می کرد.

وی افزود: بر اساس پیشنهادی که درباره آن صحبت کردیم قرار شد به ازای واگذاری امتیاز ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومان پول پرداخت کنم اما نهایتا این کار را انجام ندادم و پشیمان شدم.

روش‌های کلاهبرداری این افراد مختلف و متعدد است به گونه‌ای که تنها تخلف آنها خرید و فروش امتیاز وام به قیمت‌های نجومی و غیر منصفانه نیست بلکه بسیاری از آنها ابتدا با تبلیغات بسیار زیاد و ایجاد جو روانی مردم را فریب می‌دهند و پس از دریافت مبلغ پیشنهاد شده ارتباط خود را با طرف مقابل قطع کرده یا آنکه پس از گرفتن پول از مردم تنها بخشی از امتیاز وام را واگذار می‌کند.

بانک قرض الحسنه رسالت درباره فعالیت این دفاتر خطاب به مشتریان خود اعلام کرد که این بانک برای پیشگیری از کلاهبرداری به کاربران سامانه های بانکی خود هشدار داد و تاکید کرد: مشتریان برای پیشگیری از اینگونه تخلفات و کلاهبرداری های احتمالی خدمات مورد نیاز را از طریق وبسایت بانک و سامانه های پیشخوان مجازی بانک رسالت، همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک رسالت دریافت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که همه خدمات بانکی به صورت غیر حضوری از سوی بانک قرض الحسنه رسالت ارائه می شود و این بانک هیچگونه نمایندگی و کارگزاری در سطح کشور ندارد. بنابراین لازم است مشتریان از اعتماد به اشخاص و دفاتری که خود را نماینده یا کارگزار بانک قرض‌الحسنه رسالت معرفی می‌کنند جدا اجتناب کنند.

مشتریان در صورت هر گونه سوال یا مشکل می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز با مرکز ارتباط با اعضا به شماره تلفن ۰۲۱۴۷۴۷ تماس گیرند./ ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *