ضرورت تاسیس بانک صنایع دریایی و دریانوردی

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
گلشنی گفت :در صورت تاسیس بانک صنایع دریا و دریانوردی ، اجرای طرح های تشویقی، مانورهای مالی و اوراق قرضه تسهیل می شود و نیز جریان مالی حوزه دریا و دریانوردی سرعت گرفته و تبادل ها به اوج می رسد.
بانک صنایع دریایی و دریانوردی

به گزارش کیان آنلاین به نقل از سی نیوز، ایرج گلشنی با اشاره به این نکته که سرمایه گذاری در بخش دریا و دریانوردی سرمایه گذاری می کند که از این بخش اطلاعات کافی داشته باشد افزود: نکته دیگر برای سرمایه گذار، مشخص بودن ابعاد این سرمایه گذاری و امنیت سرمایه است و لازمه این تشخیص و امنیت، وجود پایگاه معینی برای اقدام به سرمایه گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه این پایگاه اکنون برای صنایع دریایی و دریانوردی کشور ما وجود ندارد و نبود این پایگاه، چند عارضه مهم در پی دارد،به عوامل زیر را برشمرد:

اول:سرمایه دار – به خصوص سرمایه های سرگردان- نقطه مشترک و مشخصی برای سرمایه گذاری نمی بینند و صنایع دریایی و دریانوردی را برای سرمایه گذاری جدی نمی انگارند.

دوم: عدم تمرکز قادر به جمع آوری سرمایه های کوچک و کنار هم قرار دادن آن ها نخواهد بود.

سوم:بخش عمده سرمایه گذاری به دوش دولت می افتد و با توجه به عدم توان دولت برای تامین کل سرمایه های لازم، بخش صنایع دریایی و دریانوردی وارد رکود و افول می شود.

چهارم: تمرکز دولت بر سرمایه گذاری منحصر در بخش دریا و دریانوردی موجب پس زدن بخش خصوصی شده و آنها را از سرمایه گذاری در این فرصت اقتصادی محروم می کند.

گلشنی اظهار داشت: در مجموع، وجود یک پایگاه معین اقتصادی برای بخش های مختلف مانند مسکن، کشاورزی، گردش گری و… لازم است و با تخصص گرایی در سرمایه گذاری رابطه مستقیم دارد. صنایع دریایی و دریانوردی از این پایگاه محروم هستند و همین باعث کاهش سیر و سرعت سرمایه در این بخش شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود بانک صنعت، معدن و تجارت مقداری از این خلاء را پر کرده است؛ اما باید قبول کرد که این عناوین کلی و کلان، نمی تواند اعتمادسازی لازم و انگیزه کافی را در سرمایه گذار ایجاد کند؛ کما این که از انواع متعدد صنعت، جنگلی از صنایع ایجاد می کند که اغلب صنایع دریایی و دریانوردی در آن گم می شود که البته گم شده است.

گلشنی از جمله مزیت های وجود بانک صنایع دریا و دریانوردی را: جلب توجه عموم سرمایه گذاران به نقطه مشخصی به نام دریا، تجمیع سرمایه های کوچک و سرگردان در یک جا، معنا و رسمیت بخشیدن به برنامه ریزی و سیاست گذاری مالی کلان در بخش دریا، اعتماد سرمایه گذاران کلان برای مانورهای بزرگ مالی و ایجاد توجه عمومی و فرهنگ سازی بنیادین برای توسعه اقتصاد دریا محور دانست.

وی همچنین افزود: در صورت تاسیس بانک صنایع دریا و دریانوردی ، اجرای طرح های تشویقی، مانورهای مالی و اوراق قرضه تسهیل می شود و نیز جریان مالی حوزه دریا و دریانوردی سرعت گرفته و تبادل ها به اوج می رسد. از سویی دیگر، کارکنان و فعالان حوزه دریا و دریانوردی هویت بهتری گرفته و ساحل نشینان احساس بهتری خواهند داشت که در نتیجه بطور کلی، روند رشد و پیشرفت صنایع دریایی و دریانوردی به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت و این صنایع هویت جدید و بارز و قوی تری پیدا خواهند کرد.

گلشنی توصیه کرد: اهالی قانون گذار مجلس، ایده ایجاد « بانک دریا و دریانوردی » را که خبرگان این حوزه مطرح کرده اند را مورد مداقه و بررسی قرار دهند و اهالی پاستور نیز به این مهم اندیشیده و در صورت امکان، ایده را به صورت آزمایشی اجرایی کنند.

این کارشناس حوزه دریایی و بندری در پایان اضافه کرد:  صندوق اعتباری قبلی ناکارآمد بود و همین نشان می دهد که اهالی دریا و دریانوردی از سرمایه گذار و تولید کننده گرفته تا مصرف کننده نهایی به هویت مالی قوی تری مانند یک بانک رسمی نیاز دارند تا موضوع را جدی بگیرند و در آن مشارکت مستقیم و قوی داشته باشند.

 

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما