ریجستری آیفون ۱۴ در حاله ای از ابهام

شرکت اپل در تابستان سال گذشته از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد و از آن موقع تاکنون کاربران اپل در پی جوابی برای این سوال هستند که آخرین وضعیت رجیستری گوشی آیفون ۱۴ در ایران چطور است؟
ریجستری آیفون ۱۴

کیان آنلاین : نزدیک به هشت ما از انتشار سری ۱۴ آیفون در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی یا به عبارتی ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ و حضور این گوشی پرطرفدار در بازار کشور ما می گذرد و در حالی که شایعات درباره ظاهر و مشخصات آیفون ۱۵ و محصولات این سری به گوش می رسد، هنوز موضوع رجیستر آیفون ۱۴ در ایران در حاله ای از ابهام قرار دارد.

در مورد ریجستر ایفون ۱۴ گفته شد که گوشی‌های مسافری رجیستر می‌شوند، اما قبل از پایان سال ۱۴۰۱ وزارت صمت وعده قبلی خود مبنی بر ریجیستری ایفون ۱۴ را رد کرد، اما موضوع اصلی نامشخص بودن وضعیت رجیستری این گوشی‌ها حتی با واردات مسافری بود و هیچ تضمینی وجود نداشت افرادی که این مدل‌ها را خریداری کرده‌اند، قادر به رجیستری گوشی آیفون ۱۴ باشند.

ناگفته نماند که با توجه به گفته‌های سخنگوی وزارت صمت مبنی بر اینکه واردات ایفون در سطح تجاری انجام نخواهد شد و برای رجیستری مسافری ایفون ۱۴ هم هنوز تصمیمی گرفته نشده است، هنوز تکلیف واردات این قبیل کالا‌ها هم مشخص نیست و اکنون از سوی نهادهای دولتی تمام مدل‌های موجود در بازار قاچاق محسوب می‌شود.

امسال داستان کمی فرق کرده است. در حال حاضر، طبق آخرین اخبار رجیستری آیفون ۱۴ رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی، تصویری و موبایل اعلام کرده که دوباره این محصول می‌تواند به عنوان کالای مسافری وارد شود که باید فرآیند ثبت مسافری ایفون ۱۴ را در فرودگاه و بعد از ورود به کشور انجام دهید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هنوز تکلیف رجیستری ایفون ۱۴ مشخص نیست و خرید و فروش آن همچنان ممنوع اعلام شده است.

علت اصلی عدم رجیستری آیفون ۱۴ نیز تا به حال مشخص نشده است. در واقع هیچ نهادی در وزارت صمت یا بخش‌های دیگر نیز به این بی سر و سامانی واردات این محصول پر تقاضای بازار واکنش نشان نداده اند. با این حال برخی منابع از وضعیت نامشخص استراتژی دولت در برخورد با کالاهای گران‌قیمت آمریکایی به عنوان دلیل اصلی عدم رجیستر آیفون ۱۴ خبر داده و معتقدند که باید تا مشخص شدن وضعیت برجام، برای مشخص شدن وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ منتظر ماند.

با اینکه ماه‌ها از عرضه این محصول گذشته، اما هنوز هم نمی‌توان گفت که وضعیت رجستری آیفون ۱۴ به چه صورت خواهد بود. تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار از این محصول وارد بازار شده و آنتن برخی از این مدل‌ها، به دلیل نداشتن شناسه گمرکی، قطع شده است. پیشنهاد ما به شما اینست که تا زمان ورود رسمی این کالاها به بازار موبایل ایران منتظر بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *