بخشایش اردستانی: رئیس دولت در قدم اول کابینه ناکارآمد را ترمیم کند

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
احمد بخشایش اردستانی دولت رئیسی

کیان آنلاین – سعید شمس: دولت سیزدهم در حالی که دوران شروع کار یا به قول معروف ماه عسل را پشت سر گذاشته است که در حوزه‌های مختلف، به ویژه بخش مهم و اساسی اقتصاد به طور آشکاری با شائبه ناکارآمدی مواجه است. به هرحال آقای رئیسی در جریان تبلیغات انتخاباتی با گفتن اینکه «سفره مردم را به مسائل بین المللی گره نمی‌زنیم» وعده‌ای داد که نمی‌تواند شانه خالی کند. چرا که معیشت اصلی‌ترین دغدغه جوامع است و دشواری مردم برای تاًمین مایحتاج اولیه به هیچ وجه توجیه نمی‌شود.

دولت رئیسی از توانایی و دانش و تخصص محروم است

احمد بخشایش اردستانی عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با «کیان آنلاین» با اشاره به شرایط سختی که به لایه‌های مختلف جامعه تحمیل شده است، اظهار داشت: این روز‌ها جشن ۴۴مین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفتیم و مسئولان از توفیق‌های نظام حرف می‌زنند و به مردم هم بابت دستاورد‌ها تبریک می‌گویند! سوال من این است که آیا کسی متوجه نیست مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز سفره حداقلی هم مشکل دارند؟ آیا کسی متوجه نیست گرانی دارو و بالا رفتن هزینه‌های درمان موجب شده بخشی از مردم در هنگام بیماری نتوانند به پزشک مراجعه کنند؟ آیا کسی متوجه نیست سن ازدواج در حال رسیدن به ۴۰ سال است؟ در پاسخ به این سوال‌ها می‌توان گفت گروهی که در دولت و مجلس و … مسئولیت دارند، به دلیل اینکه از توانایی و دانش و تخصص محروم هستند، اساساً ذهنیت صحیحی از رسالت خود ندارند و به همین دلیل نمی‌دانند که «رفع مشکل معیشت» اصلی‌ترین هدفی است که باید در دستور کار ارگان‌های نظام قرار بگیرد.

نمایندگان از الان جوری حرف می‌زنند که هم وعده بدهند هم صلاحیت‌شان تایید شود

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: این روز‌ها مجلس برنامه بودجه سال آتی را بررسی می‌کند و به همین دلیل باید هماهنگی کافی با دولت داشته باشد. اما نکته‌ای که عیان است، اینکه اکثریت نمایندگان مجلس از الان به فکر انتخابات سال آینده هستند و برای اینکه در مجلس دوازدهم هم باشند، همه فعالیت‌ها و اظهارنظرشان را طوری مدیریت می‌کنند که هم مردم را با وعده و وعید دلخوش کنند و هم شورای نگهبان سال بعد هم صلاحیت‌شان را تاًیید کنند. در واقع به همین راحتی و در شرایطی که اوضاع خراب اقتصاد، ذهن مردم را به‌هم ریخته است، مصالح عمومی را فراموش کرده و به فکر مقدمات حضور در انتخابات سال ۱۴۰۲ هستند.

دولت رئیسی حمایت همه ارکان نظام را دارد

بخشایش اردستانی می‌گوید: دولت آقای رئیسی بر خلاف دولت روحانی که با ارگان‌های دیگر در تقابلی ناخواسته بود، حمایت همه ارکان نظام را دارد و به همین دلیل اینکه مشکلات روز به روز بیشتر و پررنگ‌تر شوند، قابل قبول نیست.

رئیسی در قدم اول به ترمیم کابینه ناکارآمد اقدام کند

او می‌گوید: ضرورت ایجاب می‌کند، رئیس دولت در قدم اول به ترمیم کابینه ناکارآمد اقدام کند و در قدم بعدی با استفاده از تجربیات صاحب نظران، برای عبور از این تنگنای هزینه‌ساز به نقشه راهی تاثیرگذار برسد. چرا که اگر این مهم محقق نشود، جامعه به استقبال شرایطی بغرنج و البته غیرقابل ترمیم خواهد رفت.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما