حمایت دولت از مراکز ارائه دهنده خدمات فناورانه ملی

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
دکتر حسین افشین گفت: دولت چهاردهم اصرار بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت دارد و از واحدهای فناور آن نیز حمایت می کند.
حمایت از مراکز خدمات فناورانه ملی

به گزارش کیان آنلاین ، دکتر حسین افشین- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با همراهی دکتر هادی حق شناس- استاندار گیلان در جریان سفر به استان گیلان از پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت بازدید کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست مشترک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان دانشگاه، رئیس پژوهشکده تروما و همچنین روئسای مراکز تحقیقاتی این پژوهشکده با تقدیر از تلاش‌های این پزوهشکده سلامت محور، اظهار کرد: وجود پژهشکده‌های سلامت محور در کاهش آسیب و افزایش سطح سلامت قطعا موثر است.

دکتر حسین افشین با اشاره به پیشروی علم در حوزه سلامت، افزود: دولت چهاردهم اصرار بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت دارد و از واحدهای فناور آن نیز حمایت می کند.

وی با اشاره به اهداف استراتژیک تعریف شده در پژوهشکده تروما گیلان، گفت: برنامه پژوهشکده تروما گیلان از جمله در حوزه هوش مصنوعی و صنایع مرتبط به آن مشروط به نوع خدمات منحصر به فرد و خاص بودن آن مورد حمایت قرار می‌گیرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تامین نیازمندی‌های پژوهشکده تروما را حائز اهمیت دانست و گفت: امکانات ملی نظیر تجهیزات آزمایشگاهی و یا تخصیص اعتبارات هنگفت برای ایجاد زیرساخت‌ها با وجود منابع محدود دولتی به مراکزی تخصیص داده میشود که خدمات فناورانه و محصول محور ملی ارایه کند.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک- رئیس پژوهشکده ترومای گیلان، گزارشی از راهبردها، چشم انداز و فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد.

پژوهشکده ترومای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان مشتمل بر مراکز تحقیقات ترومای جاده‌ای، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، علوم اعصاب و ارتوپدی است.

پژوهشکده ترومای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نخستین پژوهشکده تأسیس‌ شده در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور است و مرجعیت علمی با استفاده از پژوهش‌های کاربردی و اثرگذار در زمینه‌ی تروما در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از چشم‌انداز آن است.

مأموریت اصلی پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید علم و فناوری در حوزه سلامت، توسعه تحقیقات سلامت به‌منظور تأمین شواهد لازم برای سیاست‌گذاران، ارزیابی و تحلیل سیاست‌ها و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص و حرکت در مرزهای دانش مرتبط با درمان بیماران ترومایی در راستای افزایش بهره‌وری نظام سلامت است.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما