قیمت ال ۹۰ ایرانی مشخص شد

پژمان شاه‌چهره مدیر پروژه پی ۹۰ گفت: اساساً هدف از تولید پارس آریا همان تولید ال ۹۰ بود، اما از آنجایی که از نظر ایمنی و استاندارد‌ها نیاز به تغییرات جدی در تولید ال ۹۰ بود پروژه پی ۹۰ شکل گرفت، اما هدف از این پروژه تولید خودرو جدیدی نبود.
قیمت ال ۹۰ ایرانی

به گزارش کیان آنلاین به نقل از سایت طلا ، پژمان شاه‌چهره مدیر پروژه پی ۹۰ گفت: اساساً هدف از تولید پارس آریا همان تولید ال ۹۰ بود، اما از آنجایی که از نظر ایمنی و استاندارد‌ها نیاز به تغییرات جدی در تولید ال ۹۰ بود پروژه پی ۹۰ شکل گرفت، اما هدف از این پروژه تولید خودرو جدیدی نبود.

شاه چهره در خصوص قیمت پارس آریا نیز گفت: باید ابتدا قیمت نهاده‌های استفاده شده در این خودرو استخراج شود سپس به شورای رقابت ارائه کرده تا بتوانیم قیمت نهایی پارس آریا را اعلام کنیم. اما به نظر می‌رسد این خودرو قیمتی بالاتر از سهند و در حدود قیمت سایپا شاهین داشته باشد.

شاه چهره در پایان اعلام کرد: امیدواریم عرضه و فروش این خودرو تا پایان سال محقق شود. هم اکنون تولید این خودرو در همان خط تولید ال ۹۰ در پارس خودرو در حال انجام بوده و نسخه‌های اولیه آن نیز آماده شده است.

پارس آریا پیش از این با عنوان کادیلا شناخته می‌شد و حالا با نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد به پایان مراحل ساخت و تولید رسیده است.

به گفته مدیر پروژه P ۹۰ در پارس خودرو باید از اواخر سال جاری منتظر عرضه محصول این شرکت با نام پارس آریا باشیم. پارس خودرو پارس آریا در واقع همان ال۹۰ است که حالا با چهره و ظاهری جدید با بهره‌گیری از استاندارد‌های ۸۵‌گانه اجباری وارد بازار ایران خواهد شد.

هدف پروژه P ۹۰ پارس خودرو ادامه تولید ال۹۰ بود

پژمان شاه‌چهره مدیر پروژه پی ۹۰ در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد گفت: پروژه پی ۹۰ بر اساس پلتفرم ال ۹۰ طراحی شده است، زیرا بخشی از قطعات ال ۹۰ را در اختیار نداشتیم و هدف پروژه ادامه تولید ال ۹۰ در پارس خودرو بود، در این راستا قوای محرکه این خودرو از قوای محرکه‌ای که در گروه خودروسازی سایپا پیش از طراحی و تولید شده بود، استفاده کردیم و پیشرانه ME ۱۶ برای این خودرو انتخاب شد و همچنین از گیربکس F ۵ که هم اکنون در سایپا شاهین استفاده شده، بهره گرفتیم.

مدیر پروژه P ۹۰ ادامه داد: با توجه به اینکه ال ۹۰ از استاندارد‌های ۸۵گانه همچون حفاظت از عابر پیاده، دی لایت، اتولایت و سنسور سنجش باد تایر‌ها استفاده نمی‌کرد، مجبور شدیم چهره ظاهری خودرو را تغییر داده تا بتواند این استاندارد‌های لازم را دریافت کند.

وی تاکید کرد: رکاب و ستون وسط نیز تقویت شده تا از نظر آزمایش تصادف جانبی نیز استاندارد‌های لازم دریافت شود. از نظر تریم داخلی از داشبورد ساندرو استفاده شده و فقط سیستم مالتی مدیا و کلید‌های بالابر شیشه تغییراتی داشته و همچنین سیستم تهویه مطبوع نیز از حالت دستی به نیمه دیجیتال تغییر یافته است. کلاستر به کارگرفته شده در این خودرو از نوع نیمه دیجیتال بوده و اختصاصی برای پارس آریا طراحی شده است.

پژمان شاه‌چهره ادامه داد: پیشرانه استفاده شده نسبت به پیشرانه اولیه و مدل پایه خودرو ال ۹۰، ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید کرده و با توجه به تغییر سیستم هیدرولیکی فرمان به سیستم برقی از نظر توان خودرو عملکرد بهتری نسبت به ال ۹۰ خواهد داشت. بر این اساس پیشرانه پارس آریا ۱۱۱ اسب بخار قدرت داشته و همچنین رینگ‌ها و آینه‌های آن تغییراتی به خود دیده است.

وی ادامه داد: در این خودرو با توجه به تغییر ظاهری خودرو بر اساس استاندارد‌های لازم سیستم نقشه الکترونیکی آن و همچنین سیستم برق‌رسانی کاملاً تغییر یافته و اگزوز، سوخت رسانی و سیستم خنک کاری پیشرانه تغییر کرده، اما همچنان از همان شاسی و اکسل ال ۹۰ در پارس آریا بهره گرفته شده است

اساسا هدف از پروژه ال۹۰ تولید خودرو جدید نبود

شاه‌چهره در پاسخ به اینکه چرا این پروژه از زبان طراحی معمول در محصولات گروه خودروسازی سایپا پیروی نمی‌کند، گفت: اساساً هدف از تولید پارس آریا همان تولید ال ۹۰ بود، اما از آنجایی که از نظر ایمنی و استاندارد‌ها نیاز به تغییرات جدی در تولید ال ۹۰ بود پروژه پی ۹۰ شکل گرفت، اما هدف از این پروژه تولید خودرو جدیدی نبود.

مدیر پروژه P ۹۰ در خصوص نام به کار گرفته شده برای این خودرو نیز گفت: هرچند هنوز این نام برای خودرو نهایی نشده است، اما با توجه به ممنوعیت‌های قانونی برای استفاده از نام پارس تندر و شرایط به وجود آمده نام پارس آریا برای این خودرو انتخاب شده، اما هنوز قطعی نیست. در این خودرو از لوگو پارس خودرو استفاده شده و با نام تجاری پارس آریا به بازار عرضه خواهد شد.

نسخه ال۹۰ اتوماتیک زودتر از کراس به بازار می‌آید

وی در خصوص تولید نسخه کراس این خودرو نیز گفت: پیش از این صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شده و هم اکنون در مطالعات اولیه بوده و هدف اصلی شرکت ارائه نسخه پارس آریا با جعبه دنده اتوماتیک است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد پروژه‌های آینده پارس خودرو و پلتفرم‌های استفاده شده در این شرکت گفت: هم اکنون چندین پروژه در دست تحقیق و بررسی است و بر اساس همین پلتفرم و دیگر پلتفرم‌های استفاده شده در گروه خودروسازی سایپا توسعه خواهند یافت، اما هنوز در مرحله مطالعات و امکان سنجی قرار داشته و در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *