برنامه‌های اقتصادی هریس برای رقابت با ترامپ

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات آمریکا تلاش می‌کند با ارائه برنامه‌های اقتصادی خود برای قشر متوسط آمریکا حمایت آنها را به خود جلب کرده و با دونالد ترامپ مقابله کند.
کاملا+هریس

به گزارش کیان آنلاین به نقل از فایننشیال تایمز، کامالا هریس درطول اولین هفته مبارزات انتخاباتی‌اش زمان را برای ارائه دیدگاه اقتصادی خود برای «قشر متوسط آمریکا» در صورت شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر ازدست نداد.

 او خطاب به جمعی از رای دهندگان در دبیرستانی در ویسکانسین گفت که تقویت قشر متوسط کشور هدف مهم ریاست جمهوری او خواهد بود؛ ولی دونالد ترامپ می‌خواهد کشور را به عقب ببرد.

نامزد حزب دموکرات درحال حاضر از محبوب‌ترین بخش‌های برنامه‌ها و دستاوردهای قانونی جو بایدن استقبال می‌کند و امیدوار است که کمتر از رئیس جمهور از بحران هزینه‌های زندگی که در سال‌های اخیر ایجاد شده است آسیب ببیند.

مقامات فعلی و سابق دولت بایدن می‌گویند انتظار می‌رود خانم هریس به برنامه‌های بایدن برای «سرمایه گذاری در بخش تولید کشور»، «اصلاح زیرساخت‌ها» و «تشویق انرژی سبز» ادامه دهد.

اقتصاد مراقبت

اما انتظار می‌رود او تمرکز بیشتری بر «اقتصاد مراقبت» داشته باشد؛ که شامل افزایش دسترسی به خدمات مراقبتی از کودکان، مرخصی خانوادگی با حقوق و تامین مالی تحصیلات است؛ برنامه‌هایی که جو بایدن نتوانست آنها را از کنگره عبور دهد.

شاید مهم‌ترین مساله اما این باشد که هریس می‌تواند نسبت به خود جو بایدن مدافع بهتری از سیاست‌های اقتصادی او در مقابل حملات بی‌امان جمهوری خواهان، از جمله ترامپ باشد که او را برای افزایش قیمت‌ها ملامت می‌کنند.

بایدن تلاش کرد عموم را متقاعد کند که باوجود عبور از بدترین رکود اقتصادی از زمان «رکود بزرگ» و  مدیریت رشد بی‌سابقه مشاغل پس از آن، آنها شرایط بهتری تحت مدیریت او دارند.

به گفته یک اقتصاددان ارشد سابق در شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید، تورم در دولت بایدن بالا رفت، بنابراین به‌نظر می‌رسد که مردم در شرایط «شرطی شدن واکنشی» قرار دارند. ولی این احتمال وجود دارد که رای دهندگان خانم هریس را به اندازه جو بایدن مقصر ندانند.


بیشتر بخوانید:

بی‌ثباتی در اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴


کامالا هریس، دادستان سابق و سناتور ایالت کالیفرنیا، پیشینه قوی در اقتصاد ندارد. به عنوان معاون رئیس جمهور مشاوران اصلی اقتصادی او شامل مایک پایل، اقتصاددان سابق بلک راک است که اخیرا در شورای امنیت ملی در کاخ سفید کار می‌کند، و همچنین دین میلسون، که در بخش سیاستگذاری تولید در شرکت فورد موتور مشغول است.

ولی مقامات دولت بایدن می‌گویند دیدگاه او در سیاست اقتصادی «چپ میانه جریان اصلی» است که احتمالا تداوم رویکرد آقای بایدن را نشان می‌دهد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس گروه 20 گفت که احساس او این است که ارزش‌های اصلی که در سیاست این دولت منعکس شده است همان است که خانم هریس نیز عمیقا آنها را می‌پذیرد. او به روشنی از خانوارهای سطح متوسط حمایت کرده است چراکه می‌داند آنها نقش مهمی در قدرت اقتصادی آمریکا دارند؛ او روی مسائلی چون ایجاد شغل‌های خوب، کاهش هزینه‌ها برای آمریکایی‌ها در حوزه‌های مهم چون مراقبت از فرزندان و سلامت و آموزش کارگران در صنایع آینده تمرکز دارد.

سیاست‌هایی که خانم هریس برای تقویت شبکه امنیت اجتماعی آمریکا از آنها حمایت می‌کند، بخشی از «برنامه بازسازی بهتر» 3.5 تریلیون دلاری بایدن در سال 2021 است که از تصویب نهایی کنگره حذف شد.

کاهش اجاره و ساخت مسکن اقتصادی

بن هریس از موسسه بروکینگز معتقد است، باتوجه به حمایت خانم هریس از کاهش هزینه‌های اجاره در دوران حضورش در سنا، احتمال پرداختن او به مساله مسکن نیز وجود دارد. که می‌تواند کار دولت فعلی را که در ماه‌های اخیر روی مساله مسکن متمرکز شده است را ادامه دهد. کاخ سفید اخیرا برنامه‌ای برای تغیین سقف افزایش اجاره بها در سطح ملی و اختصاص پول بیشتر برای عرضه مسکن مقرون به صرفه اعلام کرده است.

حمایت بیشتر از اتحادیه‌ها

فلیسیا وانگ، که در هیات مشاوران انتقالی بایدن حضور دارد انتظار دارد خانم هریس حمایت بیشتری از اتحادیه‌های آمریکایی داشته باشد. یکی از اولین گردهمایی‌های او پس نامزد شدنش با اعضای اتحادیه معلمان آمریکا بود.

بزرگترین چالش هریس این است که تلاش‌های ترامپ و جمهوری خواهان برای معرفی خودشان به عنوان حزب طبقه کارگر را خنثی کند.

او ترامپ را به خاطر سیاست‌هایی که معتقد است به خانوارهای کارگری آسیب می‌زند ملامت کرده است، از جمله معافیت‌های مالیاتی برای آمریکایی‌های ثروتمند و شرکت‌ها، تعرفه‌های سراسری روی واردات و اخراج دسته جمعی مهاجران. انتظار می‌رود خانم هریس به تعهد بایدن برای عدم افزایش مالیات درآمدهای کمتر از 400 هزار دلار در سال پایبند بماند.

به گفته بهارات رامورتی، معاون سابق شورای اقتصاد ملی دولت بایدن، در نهایت برای رای دهندگان دو مسیر متفاوت برای آینده ایجاد شده است؛ هرچه کمپین تمرکز بیشتری روی دستور کار واقعی ترامپ داشته باشد، بیشتر می‌تواند رای دهندگان را متقاعد کند که این مسیر اشتباه است.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما