کیان آنلاین – ایسنا در گزارشی نوشت: ۲۴ دی ماه بود که مهدی اسلامپناه-رئیس سازمان ملی استاندارد ایران – ضمن تاکید بر اینکه قانون مربوط به استانداردهای اجباری در صنعت خودرو، قطعا اجرا میشود و تولیدکنندگان نیز بایستی خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند، اعلام کرد که گروه صنعتی ایرانخودرو تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودروی پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت و پس از آن برابر قانون عمل خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد که سازمان استاندارد مسئولیتی در قبال پیش فروشهای پس از مهلت قانون توقف تولید، ندارد و تولید کنندگان خودرو بایستی بنسازههای تولیدات خود را منطبق بر استانداردهای ملی کشور قرار داده و بر اساس مجوزهای لازم از جمله رعایت استانداردهای ۸۵ گانه اقدام به پیش فروش خودروهای خود کنند.
بیشتر بخوانید:
زمان خداحافظی با پژو پارس فرا رسیده است؟
در حالی که بر این اساس قرار بود تنها (حدود) یک ماه دیگر، خط تولید این خودرو فعال و روشن باشد، گروه صنعتی ایرانخودرو از رایزنی با سازمان ملی استاندارد برای تمدید این مهلت و توافق بر تمدید این مهلت تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
در این رابطه، علیمردان عظیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو- اعلام کرد: بر اساس توافقی که با سازمان ملی استاندارد صورت گرفت و در پی حمایت این سازمان، برنامه ما این است که خودروی پژو پارس را تا پایان سال تولید کرده و تحویل دهیم؛ کمی تاخیر در تحویل این خودرو پیش آمده که از بابت آن از مشتریان پوزش میطلبیم، اما این طمینان را نیز میدهیم که قطعا به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: برای سال آینده نیز رایزنیها در حال انجام است تا خودروی پارس همچنان تولید شود؛ اما چنانچه نتوانیم دیگر خودروی پارس را با استانداردهای فعلی، تولید کنیم، حتما خودروی جایگزین که به لحاظ استاندارد از خودروی پارس فعلی بهتر است را برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.
گفتنی است که خودروی پژو پارس از سال ۱۳۷۹ برای اولین بار، در ابتدا با نام تجاری پرشیا و سپس با نام پژو پارس که نسخه فیسلیفت شده محصول پژو ۴۰۵ بود، در گروه صنعتی ایرانخودرو به تولید رسید و طی سالهای اخیر جزو پرتیراژها و پرطرفدارترین محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو قرار گرفت؛ چنانچه برای سال آینده این محصول دیگر مجوز تولید از سوی سازمان ملی استاندارد، اخذ نکند، پرونده آن پس از ۲۳ سال بسته خواهد شد.