ثروتمندترین خانواده‌های جهان چه کسانی هستند؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
خانواده های ثروتمند جهان

کیان آنلاین لیلا فرهادی: خبرگزاری بلومبرگ به رسم هر سال فهرست ۲۵ خانواده ثروتمند جهان را منتشر کرده است. آل نهیان، خانواده سلطنتی امارات متحده عربی برای اولین بار با ۳۰۵ میلیارد دلار دارایی، در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند. بلومبرگ در گزارش خود نوشته سرمایه‌های ناشی از فروش نفت یا همان «پترو فورچون ها» در حال تغییر شکل کسب و کار جهانی به گونه‌ای هستند که قبلاً هرگز اتفاق نیافتده بود. سه خانواده از خاندان سلطنتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در رتبه بندی ثروتمندترین خانواده‌های جهان قرار گرفته‌اند.

۱) خاندان آل نهیان امارات متحده عربی ۳۰۵ میلیارد دلار دارایی

ابوظبی یکی از هفت امیرنشینی است که امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهد، و اکثریت قریب به اتفاق ذخایر نفتی امارات در آن یافت می‌شود. خاندان آل نهیان چندین دهه است که حاکمیت امارات متحده عربی را در دست دارند، حتی قبل از اینکه نفت اقتصاد و امور مالی خانواده سلطنتی را متحول کند. شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی رئیس جمهور این کشور است. سایر اعضای خانواده هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی نقش دارند، و به این ترتیب مرز‌های مشترک بین منافع دولتی و شخصی در این کشور محو شده است.

۲) خانواده والتون صاحب کمپانی والمارت ایالات متحده آمریکا ۲۵۹ میلیارد دلار دارایی

Walmart بزرگترین خرده فروش جهان از نظر درآمد است. در آمد ایم کمپانی در سال مالی اخیر ۶۱۱.۳ میلیارد دلار بوده است. این کمپانی بیش از از ۱۰۵۰۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد.

۳) خانواده هرمس صاحب کمپانی هرمس فرانسه ۱۵۰.۹ میلیارد دلار دارایی

در حال حاضر خانواده هرمس ششمین نسل از خانواده صاحب برند تجملاتی کیف و کفش هرمس در فرانسه هستند.

۴) خانواده مارس صاحب کمپانی شکلات سازی مارس آمریکا ۱۴۱.۹ میلیارد دلار دارایی

فرانک مارس فروش شکلات‌های مارس را در سال ۱۹۰۲ در سن ۱۹ سالگی آغاز کرد. کسب و کار او امروز بیش از هر چیز به برند جانبی «ام اند امز»، «مایکی وی» و «اسنیکرز» شناخته می‌شود.

۵) خاندان آل ثانی قطر ۱۳۳ میلیارد دلار داریی

خاندان آل ثانی، خانواده سلطنتی قطرند که از قرن ۱۹ و زمان حاکمیت عثمانی‌ها و بریتانیا بر این منطقه حکومت می‌کردند. درآمد این خانواده از فروش نفت و گاز قطر باعث شده این خاندان در فهرست ثروتمندترین خانواده‌های جهان قرار بگیرد. خانوادع آل ثانی تمامی پست‌های سیاسی، اقتصادی، کسب و کار‌های بزرگ نظیر هتل داری و نفت را قبضه کرده اند.

۶) خانواده Koch صاحب صنایع کوچ آمریکا ۱۲۷ میلیارد دلار دارایی

فردریک، چالرز، دیوید و ویلیام شرکت نفتی پدرشان را به ارث برده اند. نزاع برادران بر سر کنترل شرکت در اوایل دهه ۱۹۸۰ باعث شد که فردریک و ویلیام کسب و کار خانوادگی را ترک کنند، اما چارلز و دیوید ماندند.

۷) آل سعود عربستان سعودی ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی

خاندان آل سعود، خانواده سلطنتی عربستان سعودی اند که کنترل همه دارایی‌های این سرزمین از جمله نفت و گاز را در دست دارند. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به تنهایی کنترل بیش از ۱ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور را در دست دارد.

۸) خاندان آمبانی صاحب برند ریلاینس هندوستان ۸۹.۹ میلیارد دلار دارایی

دیروبای آمبانی پدر موکش و آنیل شرکت صنعتی ریلاینس را در دهه ۱۹۵۰ تاسیس کرد و زمانی که درسال ۲۰۰۲ درگذشت، هیچ وصیت نامه‌ای از او به جای نمانده بود و در نهایت همسر او ثروتش را بین دو پسرش تقسیم کرد. موکش در حال حاضر رئیس بزرگترین شرکت پالایش نفت در بمبئی است.

۹) خانواده ورثیمر برند شانل فرانسه ۸۹.۶ میلیارد دلار دارایی

آلن و جرارد ورثیمر دو برادری هستند که ثروت پدربزرگشان را که برند کوکو

شانل را در دهه ۱۹۲۰ در فرانسه تاسیس کرده بود، به ارث برده اند.

۱۰) خانواده توماسون شرکت رسانه‌ای رویترز کانادا ۷۱.۱ میلیارد دلار دارایی

ثروت ثروتمندترین خانواده کانادا به اوایل دهه ۱۹۳۰ برمیگردد، زمانی که روی تامسون ایستگاه رادیویی انتاریو را افتتاح کرد. این خانواده از طریق شرکت سرمایه گذاری Woodbridge حدود ۶۹ درصد از سهام شرکت تامسون رویترز را در اختیار دارند. این شرکت مستقر در تورنتو در سال گذشته ۶.۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.

۱۱) کارگیل مک میلان صاحب کمپانی کارگیل آمریکا ۶۳.۳ میلیارد دلار دارایی

شرکت کارگیل یک شرکت غذایی و کشاورزی در آمریکاست که خانواده‌ای با همین نام ریاست آن را برعهده دارند. این شرکت توسط ویلیام دبلیو. کارگیل، که تجارتش را با یک انبار ذخیره غلات در کانور، آیووا، در سال ۱۸۶۵ آغاز کرد، تأسیس شد. فرزندان او کنترل غول صنعتی مستقر در مینیاپولیس را در دست دارند.

۱۲) جانسون صاحب شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی آمریکا ۵۵.۷ میلیارد دلار دارایی

امپراتوری صندوق سرمایه گذاری مشترک بوستون توسط ادوارد سی. جانسون دوم در بوستون در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد و اکنون توسط نوه او، ابیگیل اداره می‌شود.

۱۳) بوهرینگر فن بوینباخ صاحب برند بوهرینگر اینگلهایم آلمان ۵۱.۳ میلیارد دلار دارایی

این شرکت یک شرکت داروسازی آلمانی است که در سال ۱۸۸۵ توسط آلبرت برهرینگر تاسیس شده است.

۱۴) خاندان کواندت صاحب برند بی‌ام‌و آلمان ۴۹.۴ میلیارد دلار دارایی

اشتفان کواندت کارآفرین، بانکدار، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی آلمانی است، که از سهام‌داران اصلی شرکت بی‌ام‌وی بشمار می‌آید. پدر وی هربرت کواندت مالک ۱۷٫۴٪ درصد از سهام بی‌ام‌وی بود. هم‌اکنون اشتفان کواندت به همراه مادرش؛ یوهانا کواندت و خواهرش؛ سوزان کلاتن، در مجموع مالک ۵۰٪ درصد از سهام شرکت بی‌ام‌وی می‌باشند

۱۵) خاندان آلبرشت صاحب کمپانی آلدی آلمان ۴۸.۴ میلیارد دلار دارایی

کارل آلبرشت کارآفرین آلمانی که به‌همراه برادرش تئو، مؤسس و مالک سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای آلدی است. کارل آلبرشت، تا پیش از درگذشت در سال ۲۰۱۴ ثروتمندترین فرد آلمان به شمار می‌آمد. ثروت او به خانواده اش رسیده است.

۱۶) پریتزکر صاحب هتل‌های هایت آمریکا ۴۶.۵ میلیارد دلار دارایی

پریتزکر مهاجر اکراینی وارث میلیونی هتل‌های زنجیره‌ای هایِت است. پنی پریتزکر وزیر دارایی آمریکا در دولت اوباما، یکی از اعضای خانواده پریتزکر معروف است. جنی پریتزکر دیگر عضو این خانواده هم در حال حاضر فرماندار ایلینویز است.

۱۷) هافمن صاحب برند روشه سوئیس ۴۴.۸ میلیارد دلار دارایی

شرکت دارویی روشه توسط فریتز هافمن در سال ۱۸۹۶ تاسیس شده است. خانواده او در حال حاضر این دارایی را مدیریت می‌کنند.

۱۸) سه خانواده فن دام / دی اسگولبرک / دی مویوس  صاحب برند آنهوسر بوش بلژیک ۴۳.۵ میلیارد دلار دارایی

این سه خانواده بلژیکی، صاحب برند آنهوسر بوش، یک برند آبجو سازی هستند که از قرن ۱۴ میلادی در این صنعت فعال است.

۱۹) هارتونو صاحب کمپانی سیگار دیجاروم اندونزی ۴۲.۱ میلیارد دلار دارایی

اوی وی گان سال ۱۹۵۰ یک برند سیگار خریداری کرد و نام آن را به دیجاروم تغییر داد. این برند به زودی به بزرگترین تولیدکننده سیگار در اندونزی تبدیل شد. پس از مرگ اویی در سال ۱۹۶۳ پسرانش مایکل و بودی با سرمایه گذاری در بانک مرکزی آسیا، بیزینس خود را توسعه دادند.

۲۰) خانواده داسو صاحب برند سیستم‌های داسو فرانسه ۳۹.۲ میلیارد دلار دارایی

داسو سیستمز یک شرکت فرانسوی و از تولیدکنندگان پیشتاز جهان، در عرصهٔ نرم‌افزار‌های مدل‌سازی و شبیه‌سازی سه‌بعدی و مدیریت چرخه حیات محصول است. مارسل داسو سال ۱۸۹۲ در پاریس به دنیا آمد و در زمان جنگ جهانی اول نوعی جنگنده را اختراع کرد که در ارتش فرانسه به کار رفت. او سال ۱۹۶۰ شرکت هوانوردی داسو را تاسیس کرد. خانواده او امروز کنترل گروه صنعتی داسو را که شامل تولیداتی نظیر نرم افزار، رسانه و بیزینس املاک است اداره می‌کنند.

۲۱) کاکس صاحب شرکت خوشه‌ای کاکس آمریکا ۳۶ میلیارد دلار دارایی

جیمز میدلتون کاکس کارآفرین، سیاست‌مدار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی بود، که در سال ۱۸۹۸ شرکت کاکس را تأسیس کرد. کاکس شرکت خوشه‌ای آمریکایی است، که در زمینه مدیریت ایستگاه‌های رادیویی و شبکه‌های تلویزیونی، چاپ و انتشار روزنامه، ارائه خدمات مخابراتی و رساننده خدمات اینترنت، بنگاه تبلیغاتی و مدیریت رسانه‌های گروهی، همچنین ارائه خدمات اتومبیل، فعالیت می‌کند.

۲۲) خاندان مولبز صاحب کمپانی اوشان فرانسه ۳۴. میلیارد دلار دارایی

اوشان یک شرکت خرده‌فروشی فرانسوی است، که در زمینه مدیریت شبکه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکتها، هایپرمارکتها، سوپرسنترها، سوپراستور‌ها و فروشگاه‌های وسایل الکترونیکی فعالیت می‌نماید.

شرکت اوشان در سال ۱۹۶۱ توسط ژرارد مولیز در شهر روبه راه‌اندازی شد و در حال حاضر مالک شبکه‌ای از ۳٬۰۵۱ شعبه در آسیا، اروپا و خاورمیانه می‌باشد.

۲۳) خاندان فررو صاحب برند فررو راچر– ایتالیا ۳۳.۵ میلیارد دلار

شرکت فررو یک شرکت صنایع غذایی ایتالیایی چندملیتی است، که در زمینه تولید انواع فراورده‌های قندی، مواد غذایی، شکلات و شیرینی فعالیت می‌کند. شرکت فریرو در سال ۱۹۴۶ توسط پیترو فریرو راه‌اندازی شد و در حال حاضر توسط خانواده او اداره می‌شود.

۲۴) خاندان کواک شرکت سان هونگ کای هنگ کنگ ۳۲.۵ میلیارد دلار دارایی

Kwok Tak seng در سال ۱۹۶۳ شرکت املاک و مستغلات Sun Hung Kai Properties را تأسیس کرد و زمین‌های زیادی را خریداری کرد. از آن زمان این شرکت به بزرگترین توسعه دهنده املاک هنگ کنگ و پایه ثروت خانواده Kwok تبدیل شده است. پسرانش، والتر، توماس و ریموند، پس از مرگ او در سال ۱۹۹۰ کنترل دارایی‌ها را به دست گرفتند.

۲۵) دانکن صاحب شرکت اینترپرایز پروداکتس آمریکا ۳۲ میلیارد دلار دارایی

اینترپرایز پروداکتس یک شرکت نفت و گاز آمریکایی است، که در زمینه احداث خط لوله، صنایع پتروشیمی، پالایش نفت تولید نفت خام، گاز طبیعی و ال‌ان‌جی فعالیت می‌کند.. شرکت اینترپرایز پروداکتس در سال ۱۹۶۸ توسط دان دانکن راه‌اندازی شد و در حال حاضر مالک ۸۲٫۰۰۰ کیلومتر خط لوله، ۱۹ مجتمع پتروشیمی، ۹ پالایشگاه نفت، ۷ کارخانه شیمیایی، ۲۶ پالایشگاه گاز، ۷ سکوی نفتی فراساحلی و ۳ ترمینال صادرات/واردات فرآورده‌های نفتی در این کشور است.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما