چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین، با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر و با زیر مجموعه ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان، به یکی از برترین پلتفرم‌های شبکه‌سازی و جستجوی فرصت‌های شغلی تبدیل شده است اما چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟
نحوه کار در لینکدین

کیان آنلاینسیامک علی پناه :شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین، با بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر و با زیر مجموعه ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان، به یکی از برترین پلتفرم‌های شبکه‌سازی و جستجوی فرصت‌های شغلی تبدیل شده است. این فضا به‌عنوان یک محیط معتبر برای ارتباطات حرفه‌ای و جستجوی فرصت‌های شغلی شناخته می‌شود و برای افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب هستند، بسیار مهم است. اما چگونه در لینکدین کار پیدا کنیم؟


بیشتر بخوانید:

هک‌شدن حساب شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است؟


قدم اول تکمیل پروفایل

یک مشکل معمول این است که اگر فقط به طور موقتی و بدون توجه به پروفایل خود نگاه می‌کنید یا فقط به پست‌ها نگاهی گذرا می‌اندازید، پس از تمام امکانات و ابزارهای موجود در لینکدین بهره‌بری کافی نمی‌کنید.

بسیاری از افراد جویندگان شغلی، پروفایل خود را به‌درستی به‌روز و تنظیم نمی‌کنند یا از توانمندی‌های این پلتفرم به طور کامل استفاده نمی‌کنند و به امید یافتن کار مناسب، رزومه خود را به‌سادگی کپی می‌کنند. پس سعی کنید در ابتدا کار یک پروفایل عالی برای خود بسازید.

وقتی برای اولین بار در حال ساختن یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین هستید، ممکن است از پاسخ‌دهی به همة سؤالات مربوط به تکمیل پروفایل گذر کنید.

اگر چنین اتفاقی افتاده، بهتر است به سؤالات ارائه شده پاسخ داده و هر بخش را با جزئیات بیشتری تکمیل کنید. توضیح دهید که چگونه موقعیت‌های شغلی گذشته و فعلی خود را تجربه کرده‌اید و همچنین مهارت‌هایی که به دست آورده‌اید را برجسته کنید.

کارفرمایان بالقوه می‌خواهند شخصیت شما را از طریق نمایه لینکدینتان بیشتر بشناسند؛ بنابراین به آن‌ها اطلاعات کافی درباره اینکه چه کسی هستید ارائه دهید.

همچنین بهتر است از شبیه‌سازی نمایه‌تان با دیگران پرهیز کنید؛ زیرا این موضوع ممکن است برای افرادی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند، جذاب نباشد.

انتخاب سرفصل یا Headline مناسب

Headline یا عنوان در لینکدین، متنی کوتاه با حداکثر ۲۲۰ کاراکتر است که در بالای نام کاربری شما قرار می‌گیرد و کار شما را توصیف می‌کند.

این توصیف کوتاه در نتایج جستجو و پروفایل شما نمایش داده می‌شود و باید جذابیت خوانندگان را جلب می‌کند تا بر روی پروفایل شما کلیک کنند و اطلاعات بیشتری درباره سابقه و تجربیات شما کشف کنند.

انتخاب عبارت‌ها و محتوای مناسب بر اساس حوزه تخصصی شما می‌تواند به شما کمک کند تا نه‌تنها تصویر و اعتبار خود را افزایش دهید، بلکه در میان رقبا نیز برجسته‌تر شوید.

LinkedIn Jobs

برای جستجوی موقعیت‌های شغلی مرتبط، بخش LinkedIn Jobs را مرور کنید. از فیلترهای موجود مانند تاریخ ارسال، سطح تجربه و سایر گزینه‌های فیلتر استفاده کنید تا به شما در بهتر شدن جستجو کمک کنند. بسیاری از شرکت‌ها آگهی‌های شغلی جدید خود را در این بخش منتشر می‌کنند.

همچنین می‌توانید بخش علایق شخصی خود را تکمیل کنید تا LinkedIn به طور خودکار مشاغل مرتبط را به شما پیشنهاد دهد. عناوین شغلی، شهرها، صنایع و شرکت‌هایی که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید را مشخص کنید و بادقت به ارتباط با کارفرمایان بپردازید.

این اقدام باعث می‌شود که اطلاعیه‌ها در مورد نقش‌های شغلی با معیارهای انتخابی به شما ارائه دهد و جستجوی شغل جدید بهبود یابد.

در آخرین مرحله، اگر به شغل موردنظر دست پیدا کردید، می‌توانید از طریق لینک‌های مرتبط برای ارسال درخواست شغلی اقدام کنید.


بیشتر بخوانید:

رمزارز کاردانو ترند شد / کاردانو پرتکرارترین هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی


به گروه‌ها بپیوندید

لینکدین دارای انواع مختلفی از گروه‌ها است که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید، به‌ویژه گروه‌هایی که در حوزة کسب‌وکار شما فعال هستند.

با هم‌گروه‌های خود تعامل کنید، در بحث‌ها شرکت کنید، نظرات و محتواهای خود را به اشتراک بگذارید. این اقدام به شما اجازه می‌دهد تا خود را بهتر معرفی کرده و توجه کارفرمایان را جلب کنید.

همچنین می‌توانید به گروه‌های مرتبط با زمینه کاری خود بپیوندید تا سازمان‌ها به‌راحتی شما را پیدا کنند. نقش قوی‌ترین لینک‌ها در جستجوی کار در لینکدین بسیار حیاتی است.

پروفایل خود را به‌روز نگه‌دارید

با توجه به آمار ارائه‌شده توسط Jobvite، هشتاد و هفت درصد از کارفرمایان از لینکدین به‌عنوان مؤثرترین ابزاری برای بررسی متقاضیان شغلی خود استفاده می‌کنند و این پلتفرم را به‌عنوان بخشی اساسی از فرایند استخدام خود می‌شناسند.

برای جذب توجه کارفرمایان و جویندگان کار، بسیار مهم است که پروفایل لینکدین خود را به‌روز نگه‌دارید. مهارت‌ها و تجربیات کاری خود را با جزئیات دقیق و کامل در پروفایل وارد کنید.

هیچ‌گاه به دیگران این اجازه را ندهید که با مشاهده پروفایل شما احساس کنند که اطلاعات آن‌ها به مدت طولانی به‌روزرسانی نشده و منسوخ شده است.

در لینکدین فعال باشید

تلاش کنید که به مدت حداقل چند روز در هفته وقتی را برای حضور در لینکدین در نظر بگیرید. علاوه بر انتشار پست‌ها، در گروه‌ها فعالیت‌هایی داشته باشید و با افراد دیگر در این شبکه اجتماعی تعامل نمایید.

شما می‌توانید این تعاملات را با لایک زدن، نظر دادن و به اشتراک گذاشتن محتواهای افراد دیگر که در خور فید لینکدین شما قرار می‌گیرد، انجام دهید.

هرچه بیشتر به‌عنوان یک حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید، به همان اندازه توجه دیگران به شما جلب خواهد شد و شناخته می‌شوید.

همچنین، ایجاد و انتشار محتوا در مورد موضوعاتی که به آن علاقه‌مندید، می‌تواند باعث تثبیت شما در ذهن دیگران شود. این اقدام به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که شما به واقعیت موضوعات علاقه‌مند هستید و باعث می‌شود افراد بیشتری به پروفایل شما توجه کنند.

استفاده از کلمات کلیدی

همان‌طور که اشاره شد، بسیاری از کارفرمایان از کلمات کلیدی برای پیدا کردن جویندگان کار استفاده می‌کنند؛ بنابراین، اهمیت دارد که بخش مهارت‌ها و تأییدیه‌های خود را با کلمات کلیدی مرتبط که می‌خواهید، پر کنید.

افرادی که در پروفایل لینکدین خود از کلمات کلیدی بهره‌مندانه استفاده می‌کنند، بیشتر در نتایج جستجو توسط کارفرمایان دیده خواهند شد. این اقدام باعث افزایش بازدیدهای پروفایل شما و افزایش فرصت‌های شرکت در مصاحبه‌های کاری خواهد شد.

جستجوی پیشرفته

بعد از بهینه‌سازی پروفایل لینکدین خود، برای پیدا کردن کارفرمایانی که به دنبال نیرو هستند از ابزار جستجوی لینکدین استفاده کنید. همانند زمانی که در سایت‌های استخدام شغل یا شرکت‌های موردنظر خود را جستجو می‌کنید، در اینجا هم می‌توانید مدیران استخدام را در لینکدین پیدا کنید.

بسیاری از کارفرماها و مدیران استخدام، آگهی‌های فعال خود را در سرفصل‌ها یا بخش‌های دیگر نمایه‌های خود تبلیغ می‌کنند و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با شغل موردنظر، به دیده‌شدن بیشتر آگهی‌های خود کمک می‌کنند.

با جستجوی استخدام، کاریابی یا عنوان موقعیت شغلی می‌توانید مدیرانی را پیدا کنید که در همان زمینه به دنبال کارجو هستند. شرکت‌های مورد علاقه‌تان را جستجو کنید و از افرادی که به هر طریقی با این شرکت‌ها مرتبط هستند، یک فهرست تهیه کنید.

اگر این افراد در آنجا کار می‌کنند، می‌توانید درباره فرهنگ شرکت سؤالاتی بپرسید. با خلاقیت عمل کنید و زمانی که آماده شدید، از افراد مذکور بخواهید شما را به مدیران شرکت معرفی کنند.

نشان سبز را به پروفایل خود اضافه کنید

برای دیده شدن بیشتر، می‌توانید از ویژگی Open to Work استفاده کنید. این بخش از لینکدین به شما اجازه می‌دهد عناوین و موقعیت‌های شغلی مورد نظر خود را تعیین کنید.

همچنین می‌توانید جزئیاتی مانند نوع قرارداد (تمام‌وقت، پاره‌وقت یا قراردادی) و تاریخ شروع به کار را اضافه کنید. اگر در حال حاضر مشغول به کار هستید و نمی‌خواهید همکاران شما بدانند که در جستجوی شغل جدید هستید، لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که در بخش Just recruiters اجازه ندهید همکاران شما متوجه شوند در حال جستجوی شغل جدید هستید.

گسترش ارتباطات خود را فراموش نکنید

شبکة ارتباطی خود را تا جایی که ممکن است گسترش دهید. همکاران سابق، مخاطبین و افرادی که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند را به شبکة خود اضافه کنید و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.

بهترین راه برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در لینکدین این است که ارتباطات خود را با افراد مشابه گسترش دهید. چرا که آن‌ها در حال حاضر در یک حوزه فعالیت می‌کنند، با استخدام‌کنندگان و مدیران ارشد همان حوزه ارتباط برقرار کنید.

مهاجرت از طریق لینکدین

لینکدین راهکاری عالی برای برقراری ارتباط با افراد در سراسر جهان است؛ بنابراین، برای پیداکردن شغل در کشورهای خارجی و مهاجرت نیز ممکن است بتوانید از آن بهره‌برداری کنید.

سخن پایانی

در نهایت، انتظار معجزه نداشته باشید. مردم نمی‌توانند به شما کمک کنند تا شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. خودتان باید فعالیت کرده تا بتوانید به هدفتان دست پیدا کنید. پیدا کردن کار شاید در نگاه اول کمی سخت باشد اما با کمی فکر و فعالیت میتوانید یک شغل عالی برای خودتان پیدا کنید.

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما