راهنمای خرید ipad

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
در دنیای امروز آی پد یک دستگاه همه‌کاره است. در راهنمای خرید ipad می‌خواهیم ببینی تا چه میزان می‌توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد.
راهنمای خرید ipad

در دنیای امروز آی پد یک دستگاه همه‌کاره است که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. در راهنمای خرید ipad می‌خواهیم ببینی تا چه میزان می‌توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد.

به گزارش تحریریه کیان آنلاین، در دنیای امروز آی پد یک دستگاه همه‌کاره است که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. در راهنمای خرید ipad می‌خواهیم ببینی تا چه میزان می‌توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد.

از جمله مرور وب، تماشای ویدئو، بازی کردن و حتی انجام کار. بااین‌حال، با مدل‌ها و پیکربندی‌های مختلف در بازار عرضه شده داند.

در صورت ناآگاهی انتخاب iPad مناسب برای نیازهای شما می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این راهنمای خرید، تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه در هنگام خرید این وسیله پرکاربرد نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده‌ایم پس خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید ipad

مدل‌های آی پد

در حال حاضر چندین مدل مختلف از آی پد در بازار موجود است که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. بیایید نگاهی به مدل‌های مختلف iPad بیندازیم.

  • iPad : در واقع آی پد استاندارد مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل iPad است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش 10.2 اینچی رتینا، تراشه A12 Bionic و پشتیبانی از Apple Pencil است. برای اکثر کاربرانی که خواهان آی پد برای استفاده روزمره هستند مناسب است.
  • iPad Air : یک پله بالاتر از iPad استاندارد است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina، تراشه A14 Bionic و پشتیبانی از Apple Pencil و Magic Keyboard است. برای کاربرانی که خواهان یک آی پد قدرتمندتر برای کارهای چند وظیفه‌ای و خلاق هستند مناسب است.
  • آی پد پرو: قدرتمندترین مدل آی پد است. این گوشی در دو اندازه 11 اینچی و 12.9 اینچی عرضه می‌شود و دارای تراشه M1، صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR و پشتیبانی از Apple Pencil و Magic Keyboard است. برای کاربرانی که قدرتمندترین و همه‌کاره‌ترین آی پد را برای کارهای حرفه‌ای می‌خواهند مناسب است.

اندازه صفحه‌نمایش iPad

می‌توان گفت اندازه صفحه‌نمایش یک آی پد یک فاکتور اساسی است که باید هنگام خرید آن در نظر گرفت. مدل‌های مختلف آی‌پد در اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش، از 7.9 اینچ تا 12.9 اینچ عرضه می‌شوند. اندازه صفحه نمایشی که انتخاب می‌کنید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد.

  • آی‌پد مینی: صفحه‌نمایش ۷.۹ اینچی دارد که آن را کوچک‌ترین مدل آی‌پد می‌کند. برای کاربرانی که خواهان یک آی پد جمع‌وجور و قابل‌حمل هستند مناسب است.
  • iPad استاندارد: دارای صفحه‌نمایش 10.2 اینچی است که برای اکثر کاربرانی که می‌خواهند یک iPad برای استفاده روزمره داشته باشند مناسب باشد.
  • iPad Air : دارای صفحه‌نمایش 10.9 اینچی است که برای کاربرانی که می‌خواهند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری برای کارهای چند وظیفه‌ای و خلاقانه داشته باشند یک انتخاب عالی است.
  • آی‌پد پرو: در دو اندازه 11 اینچی و 12.9 اینچی عرضه می‌شود. مدل 11 اینچی برای کاربرانی که خواهان صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای کارهای خلاقانه هستند مناسب است، درحالی‌که مدل 12.9 اینچی برای کاربرانی که بزرگ‌ترین و غوطه‌ورترین صفحه‌نمایش را برای کارهای حرفه‌ای می‌خواهند مناسب است.

ذخیره‌سازی iPad

ظرفیت ذخیره‌سازی یک آی پد عاملی ضروری است که باید در هنگام خرید آن در نظر گرفت. مدل‌های مختلف آی‌پد با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی متفاوتی از ۶۴ گیگابایت تا ۲ ترابایت عرضه می‌شوند. ظرفیت ذخیره‌سازی که انتخاب می‌کنید به نیازهای شما و نحوه برنامه‌ریزی شما برای استفاده از iPad بستگی دارد.

  • iPad استاندارد دارای دو گزینه ذخیره‌سازی است: 32 گیگابایت و 128 گیگابایت. مدل 32 گیگابایتی برای کاربرانی مناسب است که برای کارهای اساسی مانند وب‌گردی و تماشای فیلم، آی پد می‌خواهند. مدل 128 گیگابایتی برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند برنامه‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای بیشتری را ذخیره کنند.
  • iPad Air با دو گزینه ذخیره‌سازی دارد: 64 گیگابایت و 256 گیگابایت. مدل 64 گیگابایتی برای کاربرانی مناسب است که خواهان آی پد قدرتمندتری برای چند کار و کارهای خلاقانه هستند. مدل 256 گیگابایتی برای کاربرانی مناسب است که برای فایل‌ها و پروژه‌های بزرگ‌تر فضای ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهند.
  • آی پد پرو با چهار گزینه ذخیره‌سازی تولید شده است: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، و 1 ترابایت یا 2 ترابایت. ظرفیت ذخیره‌سازی که انتخاب می‌کنید به نیازهای شما و نحوه برنامه‌ریزی شما برای استفاده از iPad بستگی دارد. مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی برای کاربرانی مناسب است که خواهان یک آی پد قدرتمند برای کارهای خلاقانه هستند. مدل‌های 512 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی برای کاربرانی مناسب است که برای فایل‌ها و پروژه‌های بزرگ به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند.

قابلیت اتصال به iPad

گزینه‌های اتصال آی‌پد نیز یکی دیگر از فاکتورهای اساسی هستند که هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند. مدل‌های مختلف آی‌پد دارای گزینه‌های ارتباطی مختلفی هستند، از جمله فقط Wi-Fi، Wi-Fi + Cellular و 5G. گزینه اتصالی که انتخاب می‌کنید به نیازهای شما و نحوه استفاده از iPad بستگی دارد.

  • آی پدهای فقط Wi-Fi برای کاربرانی مناسب هستند که قصد دارند از iPad خود در مناطقی با دسترسی Wi-Fi استفاده کنند. آن‌ها نسبت به مدل‌های Wi-Fi + Cellular مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
  • Wi-Fi + Cellular برای کاربرانی مناسب هستند که می‌خواهند از iPad خود در مناطقی بدون دسترسی Wi-Fi استفاده کنند. آن‌ها به یک طرح داده سلولی نیاز دارند که می‌توان آن را از یک اپراتور خریداری کرد.
  • 5G – 5G جدیدترین مدل‌های آی‌پد هستند و سریع‌ترین اتصال اینترنتی موجود را ارائه می‌دهند. آن‌ها برای کاربرانی مناسب هستند که برای پخش محتوا، دانلود فایل‌های حجیم یا کار در حال حرکت به‌سرعت اینترنت سریع نیاز دارند.

لوازم جانبی iPad

می‌توان گفت که لوازم جانبی متعددی برای iPad وجود دارد که می‌تواند تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. بیایید نگاهی به برخی از محبوب‌ترین لوازم جانبی iPad بیندازیم.

Apple Pencil

یک قلم دیجیتالی است که به شما امکان می‌دهد روی iPad خود بنویسید، نقاشی و یادداشت‌برداری کنید. این با iPad، iPad Air و iPad Pro سازگار است.

صفحه‌کلید جادویی

یک صفحه‌کلید و لوازم جانبی پد است که iPad شما را به یک دستگاه لپ تاپ مانند تبدیل می‌کند. با iPad Air و iPad Pro سازگار است.

Smart Keyboard Folio

یک لوازم جانبی صفحه‌کلید است که به iPad شما متصل می‌شود. این با iPad و iPad Air استاندارد سازگار است.

Apple AirPods

هدفون‌های بی‌سیمی هستند که به شما امکان می‌دهند بدون سیم به موسیقی گوش دهید یا تماس‌های تلفنی را انجام دهید. آن‌ها با تمام مدل‌های iPad سازگار هستند.

کیس آی‌پد

قاب آی‌پد یک پوشش محافظ است که می‌تواند از آی‌پد شما در برابر خط‌وخش محافظت کند. انواع مختلفی از قاب‌های آی‌پد در دسترس هستند، از جمله قاب‌های باریک، قاب‌های فولیو و قاب‌های مقاوم.

راهنمای خرید ipad

قیمت آی پد

به طور حتم قیمت آی‌پد عاملی ضروری است که باید در هنگام خرید آن در نظر گرفت. مدل‌های مختلف آی‌پد قیمت‌های متفاوتی دارند. قیمتی که می‌پردازید به مدل، ظرفیت ذخیره‌سازی و گزینه‌های اتصالی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

سیستم‌عامل آی پد

تمامی مدل‌های آی پد بر روی سیستم‌عامل اپل یعنی iOS اجرا می‌شوند. آخرین نسخه iOS 15 است که دارای ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید بسیاری است. iOS به دلیل رابط کاربر پسند، امنیت و ادغام یکپارچه با سایر دستگاه‌های اپل، مانند آیفون و مک، شناخته شده است.

عمر باتری iPad

عامل مهم دیگر عمر باتری یک iPad است که باید در نظر بگیرید، به‌خصوص اگر قصد دارید از آن برای مدت‌زمان طولانی استفاده کنید.

عمر باتری مدل‌های مختلف آی‌پد متفاوت است، آی‌پد استاندارد تا 10 ساعت، آی‌پد ایر تا 10 ساعت و آی‌پد پرو تا 10 ساعت عمر باتری را ارائه می‌کنند.

مدل 11 اینچی و تا 12 ساعت عمر باتری برای مدل 12.9 اینچی. بااین‌حال، عمر باتری بسته به نحوه استفاده شما از iPad می‌تواند متفاوت باشد.

دوربین آی پد

شاید دوربین آی‌پد به‌اندازه گوشی‌های هوشمند مهم نباشد، اما همچنان می‌تواند برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری مفید باشد. مدل‌های مختلف آی‌پد با قابلیت‌های دوربین متفاوتی عرضه می‌شوند، آی‌پد استاندارد دارای دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۱.۲ مگاپیکسلی است.

آی‌پد ایر با دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۷ مگاپیکسلی، و آی‌پد پرو دارای دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی است و دوربین عقب عریض با اسکنر LiDAR و دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی با فناوری TrueDepth.

رنگ‌های آی پد

مدل‌های مختلف آی‌پد در رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند که ممکن است برای برخی از کاربرانی که می‌خواهند دستگاهی که سبک آن‌ها را منعکس کند، مهم باشد.

iPad استاندارد در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی، iPad Air در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، رز گلد، سبز و آبی آسمانی و iPad Pro در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری در بازار موجود است.

گارانتی و پشتیبانی آی پد

اپل یک سال ضمانت محدود برای همه آی پدهای جدید ارائه می‌دهد که نقص‌های تولید را پوشش می‌دهد. البته AppleCare+  نیز در دسترس است که گارانتی را افزایش می‌دهد و پوشش اضافی مانند محافظت از آسیب تصادفی را در بر می‌گیرد. اپل همچنین پشتیبانی رایگان برای iPads ارائه می‌دهد که شامل پشتیبانی تلفنی و منابع آنلاین می‌شود.

برنامه تجارت آی پد

اگر قبلاً صاحب یک آی‌پد یا دستگاه دیگری هستید، ممکن است بتوانید آن را با اعتبار یک آی‌پد جدید معامله کنید. اپل یک برنامه تجاری ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد دستگاه قدیمی خود را برای اعتبار به دستگاه جدید مبادله کنید. این کار می‌تواند یک راه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه برای یک iPad جدید باشد.

راهنمایی ipd

نکات خرید آی پد

اکنون که فاکتورهای مختلفی را که باید هنگام خرید آی‌پد در نظر دارید، می‌دانید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کند که این نکات عبارت‌اند از:

تعیین نیازها

قبل از خرید iPad، مشخص کنید که برای چه چیزی از آن استفاده خواهید کرد. آیا برای کارهای خلاقانه به یک آی پد قدرتمند نیاز دارید یا برای وب‌گردی و تماشای ویدئو به یک آی پد اولیه؟ این به شما کمک می‌کند مدل و پیکربندی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

اندازه صفحه‌نمایش

یک iPad یک عامل اساسی است که باید در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید آی پد قابل‌حمل‌تری داشته باشید، اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تر را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری برای کارهای چندوظیفه‌ای یا خلاقانه داشته باشید، اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را انتخاب کنید.

انتخاب ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب

ظرفیت ذخیره‌سازی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. اگر قصد دارید تعداد زیادی عکس، فیلم یا فایل را ذخیره کنید، ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه اتصال مناسب

گزینه اتصالی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. اگر قصد دارید از iPad خود در مناطق بدون دسترسی Wi-Fi استفاده کنید، مدل Wi-Fi + Cellular یا 5G را انتخاب کنید.

خرید دست‌دوم

iPad های بازسازی شده راه بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند و درعین‌حال دستگاهی باکیفیت بالا تهیه می‌کنید. فقط مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر خرید می‌کنید.

نتیجه نهایی

در پایان، خواندیم که خرید یک iPad می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی باشد، اما مهم است که مدل و پیکربندی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

هنگام تصمیم‌گیری، اندازه صفحه‌نمایش، ظرفیت ذخیره‌سازی، گزینه‌های اتصال، لوازم جانبی و قیمت را در نظر بگیرید. با iPad مناسب، می‌توانید از یک دستگاه همه‌کاره و قدرتمند لذت ببرید که می‌تواند بهره‌وری، خلاقیت و سرگرمی شما را افزایش دهد. از همراهی شما متشکریم.

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما