جزئیاتی از یارانه نقدی سال جدید / یارانه سال آینده چقدر افزایش می یابد؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
یارانه نقدی، یارانه جدید، میزان افزایش یارانه، یارانه سال 1402 عبارات پرتکراری هستند که مردم سوالات بسیاری درباره آنها دارند که در ادامه به رفع ابهام راجع به موضوعات مذکور پرداخته ایم.

یارانه نقدی سال آینده طبق نسخه اولیه لایحه بودجه سال 1402 چیزی حدود 30 هزار میلیارد تومان در ماه و 360 هزار میلیارد تومان برای یک سال در نظر گرفته شده است. یارانه نقدی سال 1401 ماهی 300 یا 400 هزارتومان یا به عبارتی در حالت کلی 27 هزار میلیارد تومان بود. اگر این میزان یارانه نقدی را برای بازه زمانی یک ساله محاسبه کنیم به رقمی نزدیک 325 هزار میلیارد خواهیم رسید.

میزان افزایش یارانه نقدی

طبق این محاسبات میزان یارانه نقدی نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان اضافه شده و رشد آن به بیش از 10 درصد تمام منابع پرداخت یارانه نقدی می رسد. نکته دیگر اینکه امسال یارانه نقدی در قالب جدول ذیل تبصره 14 جای داده شده بود. اما در لایحه سال آینده جدول مذکور حذف و به سرفصل های مرتبط با درآمدهای فرآورده های نفتی و گازی منتقل شده است.

یارانه نقدی سال آینده
یارانه نقدی سال آینده

جایگزین یارانه نقدی در آینده

گفتنی است در آینده نزدیک طبق برنامه ریزی دولت احتمالا کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه نقدی خواهد شد که برخی خانوارها در صورت تمایل از محل این اعتبار به جای یارانه نقدی کالاهای اساسی خریداری کنند.

انتهای پیام/

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما