رشیدی همچنین یکی از عوامل اصلی اجرا نشدن واردات خودرو خارجی را مافیای حاضر در صنعت خودروسازی میداند و در این باره افزود: «سه سال از تصویب واردات خودرو گذشته و اتفاقی نیفتاده، این اگر دست مافیا نیست پس چیست؟»
بیشتر بخوانید:
انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی و لزوم واردات خودروهای باکیفیتتر با مصرف پایین بنزین در حالی مطرح میشود که بعد از رایزنیهای گسترده هنوز خبری از واردات خودروهای دست دوم خارجی به داخل کشور نیست. مدت زمان طولانی است که بحث واردات خودرو خارجی مطرح است، اما در همه این سالها همواره موانعی برای عملی شدن این کار وجود داشته است.
آییننامه واردات خودروی دست دوم قابلیت اجرایی ندارد، دولت اصلاح کند
رضا علیزاده، رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با تجارتنیوز درباره طرح واردات خودروهای دست دوم خارجی و موانع اجرای آن گفت: آییننامه خودروهای دست دوم به گونهای نوشته شده که فعلا قابلیت اجرایی شدن ندارد و دولت باید آییننامه آن را اصلاح کند.
واردات خودروهای نو در جریان است اشکال کار این است که در حد محدود این کار انجام میشود و تنها چند شرکت خاص امکان واردات را دارند که این موضوع هم در آینده باید اصلاح شود و مقداری آزادی عمل در این بخش بیشتر شود.