پیش‌بینی بورس فردا 16 مهر 1403

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
 در حالی که سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار بورس به حالت قفل درآمده است و تمامی نمادهای این گروه در وضعیت منفی قرار گرفته‌اند صندوق‌های با پشتوانه‌های طلا در بازار یک دست سبز رنگ کار خود را شروع کرد و با استقبال خریداران مواجه شد.
پیش‌ بینی بورس 16 مهر 1403

به گزارش کیان آنلاین به نقل از اکو ایران ، ارزش معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری به عدد 1600 میلیارد تومان رسید و سهم معاملات خرد در بازار بورس تهران نیز به زحمت حوالی 473 میلیارد تومان ثبت شد. تا ارزش بازار و همچنین عدد شاخص بدون تغییر نسبت به روز قبل کار خود را به پایان برند. هر چند که با وجود منفی‌های ایجاد شده در محدوده یک درصدی در بازار رخ نقشه بازار منفی بود و شاخص 5000 واحد افت را تجربه کرد اما این میزان تغییرات را اهالی بازار سرمایه به عنوان یخ زدگی در بازار می‌شناسند.

محمدعلی دهقان دهنوی، که به تازگی رئیس سازمان توسعه تجارت شده است در جدیدترین صبحت های خود عنوان کرده است که فرایندهای طولانی اداری، سامانه‌های ناکارآمد و دخالت‌های بی‌مبنا مانع کسب و کار تجار و بازرگانان شده است. دهنوی که سابقه ریاست سازمان بورس را نیز در کارنامه خود دارد عنوان کرده است که با نظام ارز چندنرخی مخالف هستم، هیچ‌کس از تجار و تولیدکنندگان از من انتظار نداشته باشد که برای دریافت ارز نیمایی آن‌ها تلاش کنم، اتفاقاً برعکس من تا جایی که بتوانم تلاش خواهم کرد صادرکنندگان از اجبار به عرضه ارز در نیما خارج شوند.

دهقان‌دهنوی همچنین گفت که صراحتاً عرض می‌کنم با سقف‌های واردات و صادرات مخالف هستم، چون بحث رقابت را مختل می‌کند. فکر نکنیم که با ایجاد یک ساختار مهندسی شده می‌توانیم اقتصاد را اداره کنیم.

وزیر اقتصاد و همچنین اقتصاددانان نیز بر عدم کارایی دلار نیمایی تأکید دارند؛ اما در عملاً شاهد این موضوع هستیم که همچنان نرخ‌ها و این دست سامانه‌های با عناوین مختلف در اقتصاد کشور وجود دارد.

هر چند که این دست از اخبار تا پیش‌ از این می‌توانست بازار سرمایه را با تغییرات جدی مواجه کند؛ اما باتوجه‌به وجود سایه جنگ بر سر بازار همچنان ارزش معاملات در بازار رو به افول است.

برترین ارزش معاملات در بازار روز جاری به گروه بیمه و بازنشستگی با 85 میلیارد تومان رسید و فلزات اساسی با 64 میلیارد تومان ارزش معاملاتی در رتبه دوم ایستاد. گروهی که هم راستا با گروه شیمیایی بازار در رتبه‌های اول و دوم ارزش بازاری قرار دارند. گروه شیمیایی که به گزارش سازمان بورس نزدیک به 22 درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص می‌دهد 62 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفته است.

و گروه خودرویی لیدر سنتی بورس اوراق بهادار تهران در بازار امروز جز 7 گروه برتر از نظر ارزش معاملاتی قرار نداشت و این به نوعی به معنی توقف معاملات بورس تهران است و پاییز دل‌مرده ارزش معاملات را در این روزها شاهد هستیم.

در حالی که سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار بورس به حالت قفل درآمده است و تمامی نمادهای این گروه در وضعیت منفی قرار گرفته‌اند صندوق‌های با پشتوانه‌های طلا در بازار یک دست سبز رنگ کار خود را شروع کرد و با استقبال خریداران مواجه شد.

به‌طوری‌که گزارش شده است که ارزش معاملات در 15 دقیقه ابتدایی بازار صندوق‌های طلا بیش از 450 میلیارد تومان ثبت شده است.

 بررسی تکنیکال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با افت بیش از 5000 واحدی کار را تمام کرد. از منظر تکنیکال با اینکه روند این روزهای بازار منفی است و کندل‌های منفی روی نمودار پیدا می‌شود،  اما پایین‌بودن ارزش معاملات و همچنین محدودیت در دامنه نوسان تمامی تحلیل‌ها و سیگنال‌های ایجادشده برای نمودار تکنیکال را زیر سؤال می‌برد.

کل

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما