آخرین جزئیات تسهیلات مسکن مشخص شد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع تأمین مسکن متقاضیان با جدیت در دستور کار دولت چهاردهم قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا بخشی از این موانع برداشته شود.
آخرین جزئیات تسهیلات مسکن

به گزارش کیان آنلاین به نقل از مهر، امروز (دوشنبه، ۲ مهر) نخستین جلسه فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی با مدیران راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور در خصوص پیگیری موضوعات مرتبط با مسکن و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی بیش از یک ساعت مستمع سخنان این مدیران بود و در نهایت خطاب به آنان گفت: «تولید مسکن» تکلیفی است که از سال‌های قبل شروع شده و در دولت چهاردهم نیز نیز سرلوحه بخشی از مهمترین اقدامات وزارت راه است. مردم عزیز ما مستحق خانه دار شدن هستند. اگرچه دولت عوض شده، اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم. از این میزان ثبت نامی، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند. این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را محقق کنیم. در بخش مسکن و تعهدی که به مردم داریم، شوخی نداریم و هیچ اهمالی در این خصوص پذیرفته نیست.

عدد سازی بس است!

صادق با انتقاد از ارائه برخی آمار‌های غیرواقعی در ظرفیت تولید مسکن؛ ادامه داد: الان نمی‌توانیم به مردم بگوییم که آمار‌ها با واقعیات مطابقت ندارند. مردم مقصر نیستند. باید با جدیت به تکالیفی که برای ما در مسکن سازی ایجاد شده بویژه در متن برنامه هفتم، بپردازیم.

وی با بیان اینکه «مردم عزیز ما خسته‌تر و رنجورتر از آن هستند که در خصوص مهمترین نیاز آن‌ها یعنی سرپناه، آمار سازی شود»؛ تصریح کرد: «عدد سازی بس است. همه ما باید حواسمان باشد که در ازای آمار‌هایی که الان ارائه می‌دهیم؛ چهار سال دیگر باید پاسخگو باشیم. پس گزارشات از وضع موجود، باید واقعی ارائه شود».


بیشتر بخوانید:

سه سناریوی مهم برای آینده بازار مسکن


صادق اگر چه از بی توجهی به تجربه ساخت مسکن مهر در زمان تدوین قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم توسعه، ابراز تأسف نمود، اما تاکید کرد: موضوع تأمین مسکن متقاضیان با جدیت در دستور کار دولت چهاردهم قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا بخشی از این موانع برداشته شود.

تغییر نظام ارزیابی عملکرد استان‌ها در موضوع مسکن

وزیر راه و شهرسازی در ادامه نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها تاکید کرد: ارزیابی عملکرد‌های استان‌ها در موضوع مسکن و شهرسازی به کلی عوض خواهد شد و عملکرد هر استان با همان استان مقایسه می‎‌شود؛ لذا ضروری است هر مدیرکل راه و شهرسازی در جلسات بعدی، گزارشی از روند ساخت مسکن در استان خود ارائه دهد تا مشخص شود نسبت به ماه قبل چقدر پیشرفت داشته است. مقایسه استان‌ها با یکدیگر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در کشور مقایسه صحیحی نیست؛ چرا که ظرفیت‌ها و شرایط استان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. بی توجهی به همین تفاوت‌ها است که سبب ناامیدی و بعضاً عددسازی و آمار سازی شده است.

صادق با تاکید بر اینکه ارائه آمار‌ها باید به صورت یکپارچه از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام شود از مدیران کل راه و شهرسازی خواست تا مشکلات ملی خود را در این خصوص به معاونت مذکور ارائه دهند تا در خصوص حل آن‌ها چاره اندیشی شود. در عین حال لازم است با مذاکرات درون استانی، مشکلات موجود در سطح استان را رفع کنند.

عضو کابینه دولت چهاردهم خطاب به تمامی مدیران کل راه و شهرسازی و معاونان خود در حوزه مسکن و شهرسازی گفت: واقعیت‌ها را بگویید و چالش‌ها را اعلام کنید تا با هم‌فکری همدیگر در خصوص رفع آن‌ها چاره اندیشی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از مدیران راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور خواست تا در خصوص تکالیف برنامه هفتم توسعه برای تولید مسکن، برنامه اجرایی و عملیاتی خود را اعلام کنند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما