بهره‌برداری از۳۴ پروژه بنیاد مسکن گیلان در هفته دولت

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
مدیر کل بنیاد مسکن گیلان از بهره برداری ۳۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد‌.
افتتاح پروژه های بنیاد مسکن گیلان

به گزارش کیان آنلاین ، مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۰ شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان ۴۷ درصد بوده است ، اظهار کرد: هم اکنون این شاخص در استان به ۶۰ درصد رسیده که بیانگر رشد ۱۳ درصدی طی سه سال آتی است و تعداد روستاهایی که در آن طرح هادی اجرایی شده از ۹۷۰ روستا به ۱۲۷۰ روستا افزایش یافته است.

وی در خصوص اجرای آسفالت معابر روستایی خاطرنشان کرد:۸۱۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومان در راستای آسفالت معابر روستایی اجرایی شده و ۳ میلیون مترمربع آسفالت معادل ۷۲۰ کیلومتر آسفالت معابر روستایی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به صدور سند مالکیت روستایی تصریح کرد:در راستای تثبیت مالکیت سند روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ، ۲۳ هزار جلد سند روستاییی صادر شده بود و تاکنون ۱۷۰ هزار جلد سند تحویل متقاضیان شده و این فرایند ادامه دارد.

مهندس دائمی با بیان اینکه شاخص تهیه و بازنگری طرح های هادی روستایی طی سال ۱۴۰۰ ، ۹۷ درصد بوده است ، یادآور شد: طی سه سال اخیر با تخصییص ۶۶ میلیارد تومان اعتبار انجام شده این شاخصه از ۹۷ درصد به ۹۹ درصد رسیده است که ۴۴۶ مورد بازنگری و ۴۶ مورد برای روستاهایی بوده که فاقد طرح هادی هستند.

وی در تشریح عملکرد بنیاد مسکن گیلان در راستای تولید و مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد:بمنظور تولید و مقاوم سازی مسکن روستایی ، پرداخت تسهیلات از ۵ میلیون تومان شروع و هم اکنون این مبلغ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که طی سال ۱۴۰۰ شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۳ درصد بوده و در حال حاضر با توجه به پرداخت تسهیلات این شاخص به ۵۹ درصد رسیده است .

مهندس دائمی ادامه داد:در خصوص تولید مسکن روستایی از محل تسهیلات ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومانی ، ۲۳ هزار متقاضی واجد شرایط در قالب خودمالکی شناسایی و به بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون ۱۹۳۰۰ واحد عقد قرار داد شده اند و قسط اول دریافت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به قانون ساماندهی اراضی ملی در داخل طرح هادی که منابع طبیعی باید به بنیاد مسکن تحویل دهد، تصریح کرد:طی سه سال اخیر، تغییر و تحول ۱۷۰۰ هکتار اراضی ملی با همکاری منابع طبیعی و بنیاد مسکن انجام شده است ، انتقال سند حدود ۶۵۴ هکتار از ۲۸۰۰ هکتار به بنیاد مسکن انجام شده و متقاضیان می توانند برای انتقال سند به نام خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزا نفر آغاز و در حال اجرا است ، گفت:پروژه ۶۲۴ واحدی رشت ، ۳۶ واحدی انزلی، ۸۰ و ۴۰ واحدی لنگرود از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است.

دائمی ؛ تامین مسکن برای محرومین را از وظایف بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: اختصاص زمین جهت تامین مسکن محرومین در شهرستان های فومن ، رشت ، انزلی و آستارا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تامین زمین نهضت ملی مسکن در روستاها در دستور کار بنیاد مسکن است ، تصریح کرد:۷۰۰ هکتار از مستثنیات اراضی دولتی شناسایی شده که ۶۵ هکتار با اولویت ساکنان همان روستا و اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

دائمی گفت:برای اجرای آسانسور در پروژه ۳۵ واحدی مسکن مهر رشت ، فومن ، املش و سیاهکل ، ۷۳ دستگاه آسانسور بصورت رایگان به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اختصاص و انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از بهره برداری ۳۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد که این پروژه ها در روستاها در راستای زیرسازی ، حائل و … به بهره برداری می رسد .

وی یادآور شد:در حوزه مسکن روستایی نیز ۶۱۵ واحد روستایی در ۱۶ شهرستان به بهره برداری می رسد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما