مستاجر چگونه می‌تواند از مشاور املاک شکایت کند؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
در صورتی که یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، مالک و مشاور املاک هر دو جریمه می‌شوند.

کیان آنلاین – باشگاه خبرنگاران در گزارشی نوشت: جوان، فرشید ایلاتی اظهار داشت: طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن در صورتی که مشاور املاک، اجاره‌ای بیش از سقف قیمتی منطقه تعیین و قرارداد آن را ثبت کند جریمه خواهد شد.

وی در بیان اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن برای مشاوران املاک و تشدید نظارت بر فعالیت آن‌ها طرح‌های بسیار خوبی در دستورکار دارد گفت: در ثبت قرارداد اجاره‌بها مسکن پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود.

ایلاتی ادامه داد: در صورتی که یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، مالک و مشاور املاک هر دو جریمه می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

موج شدید گرانی مسکن در راه است؟


وی با بیان اینکه طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن مستاجر تا ۵ سال امکان اعاده دادرسی دارد و به ازای مبلغ غیرقانونی دریافت شده از مستاجر به قیمت روز از مالک دریافت می‌شود گفت: طبق این قانون مالک تا ۱۰ برابر مبلغ اضافه دریافت شده، جریمه خواهد شد.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: در صورت تخلف، مشاور املاک بار اول تذکر می‌گیرد، بار دوم ۶ماه پروانه کسب مشاور تعلیق می‌شود، برای سومین بار، مجوز کسب یک سال تعلیق می‌شود و مرتبه چهارم مجوز کسب مشاور املاک لغو خواهد شد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما