برگزاری دهمین جشنواره بهار نارنج طی ۴ روز در کومله

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
مهدی پور، برگزاری جشنواره بهار نارنج را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها دانست و بیان کرد: بهار نارنج نخستین جشنواره‌ای است که در آغاز هر سال در استان گیلان برگزار می‌شود.
جشنواره بهار نارنج در کومله

به گزارش کیان آنلاین ، منوچهر مهدی‌پور -شهردار کومله – در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال دهمین جشنواره بهارنارنج در کومله برگزار می‌شود، اظهار کرد: بعد از تجربه برگزاری این جشنواره در چند سال گذشته، تلاش کردیم تا ضعف‌های سال‌های گذشته را شناسایی و اشکالات را برطرف کنیم تا شاهد برگزاری پرشورتر این جشنواره در سال جاری باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک تا سه روز برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته می‌شد که امسال این جشنواره طی چهار روز برگزار می‌شود، گفت: روز اول جشنواره برای کودکان و نوجوانان، در روز دوم جشنواره غذا و کاپ شطرنج پیش بینی شده، جشن ملی بهار نارنج در روز سوم برگزار می‌شود و در روز چهارم نیز مسابقات کشتی گیله مردی برنامه ریزی شده است.

شهردار کومله با بیان اینکه در سال گذشته استقبال خوبی از فروش محصولات بهار نارنج شده بود، گفت: امسال نیز بیش از یک صد غرفه فروش محصولات صنایع دستی و محصولات بهار نارنج و مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

مهدی پور، برگزاری این جشنواره را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های این شهر و شهرستان دانست و بیان کرد: بهار نارنج نخستین جشنواره‌ای است که در آغاز هر سال در استان گیلان برگزار می‌شود و دیگر شهرستان‌ها نیز در دیگر ماه‌های سال جشنواره‌هایی را برای معرفی آداب و رسوم منطقه خود برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال بیش از ۱۰ هزار نفری شهروندان از جشنواره بهارنارنج سال گذشته تصریح کرد: یکی از دغدغه ها، ایجاد گره ترافیکی در زمان برگزاری جشنواره در سطح شهر است که تمهیدات لازم برای حمل و نقل مردم از شهر کومله با سرویس‌های رایگان به محل برگزاری اندیشیده شده و مردم می‌توانند خودروهای خود را در جایی مطمئن پارک کرده و با خودروهای مرتبط به جشنواره در محل حاضر شوند.

شهردار کومله با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا جشنواره بهارنارنج ثبت ملی شود، گفت: به دلیل مداومت در برگزاری جشنواره بهار نارنج و استقبال کم نظیر مردم از استان گیلان و دیگر استان ها، این جشنواره در سال گذشته ثبت ملی شد.

وی با اشاره به کارهای انفرادی برخی کشاورزان و شهروندان برای تولید محصولات بهار نارنج و لزوم ساماندهی محصولات بهارنارنج افزود: در تلاش هستیم که یکی از محصولات تولید شده از بهار نارنج را نیز ثبت کنیم و برای این کار نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و با اداره کل میراث فرهنگی استان نیز صحبت‌هایی شد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما