پژو پارس در مسیر میلیاردی شدن قرار گرفت!

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
آخرین وضعیت متقاضیان پارس
پس از ماه‌ها کشمکش میان سازمان استاندارد و ایران خودرو، در نهایت تصمیم بر این شد که تولید پژو پارس نهایتاً تا پایان امسال متوقف شود. اما توقف تولید ، پژو پارس را در مسیر میلیاردی شدن قرار می‌دهد؟

به گزارش کیان آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، از ابتدای سال جاری مقرر شده بود که تولید پژو پارس نهایتاً تا پایان امسال متوقف شود. سازمان استاندارد برای آن دسته از محصولات ایرانی که قادر به پاس کردن استانداردهای 85گانه نبودند مجوز داد. که در کمترین زمان ممکن، خودروها را استاندارد یا از خط تولید خود خارج کنند.

پژو پارس از ایران خودرو بسیار محبوب است. این ماشین حاشیه سود بالایی  دارد. آن‌ها پیش‌فروش پژو پارس را انجام دادند. بسیاری فکر می‌کردند تولید تا پایان تعهدات ادامه یابد. اما کیوان پناهی، مدیر بازاریابی ایران خودرو، خبر داد. او گفت تولید به دلیل استانداردهای ۸۵گانه متوقف شده. پژو پارس با این استانداردها سازگار نیست. به متقاضیان پیشنهاد شده جایگزین کنند. آن‌ها می‌توانند پژو پارس را با خودروهای دیگر جایگزین کنند. این خودروها با استانداردهای ۸۵ مطابقت دارند.

نابراین می‌توان گفت که تا پایان تولید پژو پارس، سدان محبوب خانواده‌های ایرانی به صورت رسمی از خط تولید ایران خودرو کنار گذاشته می‌شود. اما توقف تولید پژو پارس چه تأثیری روی قیمت بازاری آن خواهد گذاشت؟ آیا پارس میلیاردی در راه است؟

افزایش قیمت محسوس پژو پارس در بازار

با بررسی روند قیمت سدان محبوب ایران خودرو در بازار می‌توان متوجه افزایش قیمت محسوس آن شد. قیمت پژو پارس معمولی از محدوده 600 میلیون تومان در تاریخ یکم اسفندماه افزایش یافته و هم‌اکنون با 656 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. پژو پارس TU5 نیز از قیمت 745 میلیون تومان تا 810 میلیون تومان بالا رفته است. البته افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته نیز بی‌تأثیر نبود. اما می‌توان گفت که اولین شوک قیمتی با انتشار خبر توقف تولید رسمی، روی نرخ بازاری پارس قابل مشاهده است.

حال سوال اصلی این است که همین افزایش قیمت می‌تواند زمینه‌ساز میلیاردی شدن این سدان محبوب ایرانی در بازار شود؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان رفتار قیمتی چند محصول ایرانی دیگر را پس از توقف تولید بررسی کرد.

پراید مدل 1399 هم‌قیمت کوییک صفر کیلومتر!

در سال 1399 چند محصول ایرانی از خط تولید کنار گذاشته شد و بسیاری بر این باور بودند که همین توقف تولید بتواند زمینه‌ساز بهبود کیفی محصولات و معقول شدن قیمت‌ها در بازار شود.

تولید انواع مدل‌های پراید از سال 99 متوقف شده و همین موضوع باعث افزایش قیمت عجیب‌وغریب ارزان‌ترین خودروی ایرانی در بازار شد. در نمودار زیر که از وب‌سایت Z4Car برگرفته شده، می‌توان جهش قیمتی پراید 111 را در سال توقف تولید مشاهده کرد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما