آخرین اخبار روز: بهمن 27, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

کاهش تقاضای شیرینی
اخبار مهم روز

دستاورد تازه دولت رئیسی؛ کاهش ۴۰ درصدی تقاضا برای شیرینی

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران گفت: در سال جاری تقاضا برای شیرینی دست‌کم ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته و البته پیامد‌های این امر بازار شب عید و ماه رمضان را نیز بی‌تاثیر نمی‌گذارد

تورم آهن آلات در پاییز 1402
اخبار مهم روز

افت شدید تورم نقطه به نقطه آهن آلات در پاییز 1402

تورم نقطه به نقطه مصالح ساختمانی در پاییز امسال کاهش یافته است. این نرخ در گروه « آهن آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره» در پاییز جاری افت شدیدی را تجربه کرده و در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی، کمترین تورم نقطه به نقطه را داشته است.

سطح شاخص فلاکت در روستاها
اخبار مهم روز

شاخص فلاکت روستاها؛ کدام استان بدترین و کدام استان بهترین وضعیت را دارد؟

در پاییز 1402 بیشترین سطح شاخص فلاکت در روستاهای کشور مربوط به استان یزد و کمترین آن در استان سمنان بود. همچنین در یک سال اخیر سطح فلاکت در مناطق روستایی نیمی از استان‌های کشور افزایش یافته که در صدر آن استان یزد بوده است. همچنین بیشترین کاهش سطح فلاکت نیز در روستاهای استان قم رخ داده است.

شانس چین برای قدرت اول جهانی شدن
اخبار مهم روز

چرا چین شانس خوبی دارد که به قدرت اول جهانی تبدیل شود؟

شرایط برای تبدیل شدن چین به یک ابرقدرت در آینده مساعد است. به دلیل وابستگی متقابل اقتصادی بین هر دو کشور، جهان ممکن است دوباره یک سیستم جهانی دوقطبی را تجربه کند. قدرت دریایی ایالات متحده موقعیت آن را تقویت خواهد کرد، زیرا موقعیت ژئواستراتژیک خوبی دارد. در همین حال، موقعیت ژئواستراتژیک چین به دلیل حضور در ریملند و دسترسی آن به نیروی دریایی قوی، بسیار عالی است.

طرح لغو فیلترینگ
اخبار مهم روز

دولت در برابر بازار سیاه فیلترشکن‌ها چه کرد؟

کاربران فضای مجازی از «افزایش چشمگیر قیمت فیلترشکن‌ها» خبر می‌دهند. یک کارشناس علوم ارتباطات و کنشگر فضای مجازی به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: یک علت این رشد قیمت، قیمت تمام‌شده ابزارهای مورد نیاز تولید وی‌پی‌ان است. اگرچه هنوز نهاد ناظر بر خریدوفروش وی‌پی‌ان‌ها مشخص نیست، اما همچنان بر جرم بودن ارائه و فروش فیلترشکن‌ها تاکید می‌شود.

قیمت رنو ساندرو 27 بهمن 1402
اخبار مهم روز

آخرین قیمت رنو ساندرو در بازار + جدول

در هفته‌های اخیر، همزمان با نوسانات قیمت ارز در بازار، قیمت خودرو نیز با افزایش همراه بود. در بازار خودرو، اکنون رنو ساندرو مدل ۹۵ با قیمت ۷۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود

مقابله آمریکا با غول های نفتی
اخبار مهم روز

مقابله آمریکا با غول‌های نفتی

رئیس‌جمهور آمریکا اعطای مجوز برای ساخت پایانه‌های گاز طبیعی مایع را متوقف کرد.این تصمیم تلاشی برای مقابله با بحران آب‌وهوا و وابستگی به سوخت‌های فسیلی است.