آخرین اخبار روز: بهمن 12, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

زمان پرداخت پاداش بازنشستگان
اخبار مهم روز

زمان پرداخت پاداش بازنشستگان اعلام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: مجموع پاداش بازنشستگان ۳۳ هزار میلیارد تومان بود که قبلا برای حدود ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر ۲۴ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد، برای بخش باقی‌مانده نیز روز گذشته تخصیص داده شد و تا چند روز آینده به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

نحوه محاسبه تبدیل رهن و اجاره
اخبار مهم روز

جایگاه مسکن در سبد سرمایه‌گذاری مردم ایران

تورم دو رقمی طولانی مدت در اقتصاد ایران باعث شده تا هر ایرانی به دنبال راه چاره‌ای برای فرار از کاهش ارز پول خود باشد. از آنجایی که سپرده‌گذاری در بانک، سودی پایین‌تر از نرخ تورم دارد، بسیاری از ایرانیان به دنبال سرمایه‌گذاری در بازارهای دارایی هستند که ارزش آن همزمان با نرخ تورم رشد می‌کند.

راه اندازی ۳۲ طرح صنعتی گیلان
اقتصادی

راه اندازی ۳۲ طرح صنعتی گیلان همزمان با دهه فجر آغاز گردید/افتتاح ۳ پروژه صنعتی با حضور استاندار گیلان در اولین روز دهه فجر

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر سه پروژه صنعتی با ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی در شهر صنعتی رشت با حضور استاندار گیلان افتتاح و رسما به بهره‌برداری رسید. 

تاثیر سود اوراق بانک مرکزی بر بورس
اخبار مهم روز

بورس در انتظار تثبیت قیمت دلار است

بورس تهران در حالی برای سومین روز پیاپی سرخپوش شد که طی روز‌های اخیر، قیمت دلار رشد کرده و بازار طلا و سکه را هم به سمت بالا حرکت داده است. سوال این است که چرا بازار سهام، از این رشد جا مانده است؟ بهنام صمدی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بورس در انتظار تثبیت دلار است تا خود را با آن وفق دهد.

تحلیل قیمت سکه 12 بهمن 1402
اخبار مهم روز

بازار سکه با افت قیمت دلار همراه شد

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته روند متوازنی نداشت. قیمت طلا بر مدار انس جهانی چرخید و قیمت سکه با کاهش قیمت دلار همراه شد. معامله‌گران، اثر پیش‌فروش شمش طلا در مرکز مبادله را در روند کاهشی قیمت سکه موثر می‌دانند.

راه اندازی بازار ارز توافقی
اخبار مهم روز

دو پیش‌بینی از نرخ ارز در روز‌های آینده

رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: افرادی که در حال حاضر به خرید ارز و طلا اقدام می‌کنند، باید مواظب سرمایه خود باشند که با کاهش قیمت‌ها در این بازار دچار زیان هنگفت نشوند.

تحلیل بورس 12 بهمن 1402
اخبار مهم روز

آرامش بورس در بین ناآرامی‌ها

هفته معاملاتی منتهی به ۱۱بهمن در حالی در روز گذشته به اتمام رسید ‌که بازار سهام به‌رغم نوسانات قابل‌توجهی که در بازارهای موازی وجود داشت، افت و خیز چندانی را در کلیت خود تجربه نکرد. دیدگاه‌های مختلفی پیرامون سناریوهای آتی بازار وجود دارد که هریک از جنبه‌های گوناگون قابل‌واکاوی و بررسی است.

شروع کار نمایشگاه خودرو
اخبار مهم روز

آغاز به کار نمایشگاه خودرو در اوج بی‌برنامگی

پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تهران از روز گذشته ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در اوج بی‌برنامگی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه که قرار بود در سطح بین‌المللی میزبان به‌روزترین خودروهای جهانی باشد، در مدیریت ساده‌ترین قسمت‌ها از جمله غرفه‌سازی ناکام بود.