آخرین اخبار روز: بهمن 5, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

سه نرخی شدن خودرو
اخبار مهم روز

قیمت خودرو سه نرخی می‌شود؟

طی هفته‌های اخیر، ماجرای فروش ۱۲۰ هزار خودرو مازاد به یکی از سرتیتر اخبار اقتصادی کشورمان تبدیل شده است. خودروسازان و همچنین برخی از مسئولان در وزارت صنعت، بر این موضوع تاکید بسیاری دارند و انجام این کار را راه برون‌رفت خودروسازان از زیان می‌دانند. حال آن‌که به بیان بابک صدرایی کارشناسی حوزه خودرو، این اقدام می‌تواند سه نرخی شدن قیمت خودرو را در پی داشته باشد.

اخبار مهم روز

حقوق بازنشستگی تغییر می‌کند

تلاش دولت بر این است که صندوق‌ها به نقطه ایده آلی برسند و بتوانند مستقل از دولت حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند.

تاثیر اقتصاد چین در جهان
اخبار مهم روز

پس لرزه‌های اقتصاد چین جهان را متاثر خواهد کرد!

چین در خلال بحران اقتصادی خود در حال تغییراتی زیرساختی است که پس لرزه‌های آن در سراسر جهان احساس خواهد شد. چین در حال حاضر بر بخش انرژی پاک جهانی تسلط دارد و این اعداد حاکی از ادامه رشد سریع در کوتاه مدت است. این امر برای رقابت جهانی دردسر ایجاد می کند، زیرا دیگر کشورهای بزرگ تولید کننده انرژی، به ویژه ایالات متحده، شروع به سرمایه گذاری بسیار کم و دیر در ایجاد ظرفیت‌های انرژی سبز خود کرده‌اند‌

رقیب بازار سرمایه در ۱۴۰۳
اخبار مهم روز

بازدهی بورس در سال ۱۴۰۲ چطور بود؟

بررسی داده‌های گوگل نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ جست و جوی ناگهانی قابل توجهی در مورد کلیدواژه «بورس» صورت نگرفته و جست و جو در مورد این کلیدواژه تنها در دو ماه ابتدایی سال رشد داشته؛ هر چند داده‌های گوگل نشان می‌دهند بورس جایگاه خود را در سبد سرمایه‌گذاری مردم نسبت به سایر بازارها از دست داده است.

ساماندهی موسسات مالی مشکل دار
اخبار مهم روز

تجربه ۲۰۲۳ در ساماندهی موسسات مالی مشکل‌دار

برنامه اصلاح نظام بانکی ایران بیش از یک دهه است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد برای جلوگیری از طولانی‌تر شدن این فرآیند، نیازمند یک چارچوب عملی و برنامه زمانی هستیم. تجربه‌های جهانی می‌تواند در این خصوص مفید باشد.

پیش بینی قیمت دلار 5 بهمن 1402
اخبار مهم روز

دلار به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد؟

قیمت دلار روز چهارشنبه، در روند صعودی قرار گرفت و به کانال بالاتر راه یافت. این پنجمین روز از هفته اخیر بود که این اسکناس به طور پیاپی با افزایش‌های ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی در مسیر صعودی قرار گرفته است.