آخرین اخبار روز: بهمن 4, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

بهترین کاندیداهای رشت
اقتصادی

کاندیداهای مدعی رشت را بشناسید

کیان آنلاین _پایگاه خبری_تحلیلی عصرصادق نوشت: باید معترف بود که اینبار انتخابات مجلس در رشت پس از ۸ سال رنگ و بویی متفاوت گرفته و

تاثیر ETF‌ها بر بیت کوین
اخبار مهم روز

ETF‌ها بلای جان بیت کوین شدند

قیمت بیت‌کوین پس از آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال، با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است.

رشد اقتصادی ۱۴۰۲ بدون نفت
اخبار مهم روز

پشت پرده آمار‌هایی که از رشد اقتصادی خبر می‌دهند

اخیرا داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعداد و ارقامی خبر از افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه نخست سال داده است، اما این آمار فاقد جزئیات بود و صرفا به نرخ رشد اقتصادی کلی اشاره شده است. دکتر وحید شقاقی اقتصاددان و استاد دانشگاه خوارزمی به فرارو گفت که این نوع آماردهی ابهام برانگیز است و ما در بخش‌هایی مثل صنعت و کشاورزی رشد اقتصادی محسوسی ثبت نکرده ایم. به اعتقاد دکتر شقاقی آمار‌های اقتصادی باید بر پایه بررسی جزئیات مورد توجه قرار گیرند.

عملكرد مناطق آزاد
اقتصادی

در هم تنیدگی استراتژیك بخش خصوصی و دولتی در مناطق آزاد الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد در سطح ملی است/عملكرد مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی قابل دفاع است

رییس هیأت مدیره، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد و تشکل های بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی در جلسه کاری با محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، در خصوص سازوکارهای هم افزایی در مسیر بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و مزیت های قانونی مناطق آزاد تجاری صنعتی به گفتگو پرداختند.

زوال اقتصادی در خاورمیانه
اخبار مهم روز

خاورمیانه با چه زوال اقتصادی مواجه است؟

بیش از 100 روز پس از حمله حماس به اسرائیل گذشته و درگیری همچنان در حال تشدید است. 11 ژانویه آمریکا و بریتانیا پس از ماه‌ها حمله موشکی حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، به پایگاه‌های حوثی‌ها در یمن حمله کردند. پنج روز بعد اسرائیل بزرگترین رگبار خود را به سمت لبنان شلیک کرد.

سرمایه گذاری در مسکن
اخبار مهم روز

چه عواملی سرمایه گذاری در مسکن را از رونق انداخت؟

آمارها و مشاهدات میدانی، حاکی‌ست که صنعت ساخت و ساز طی چند سال گذشته رکود بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است. این رکود ناشی از دو عامل کاهش قدرت خرید متقاضیان و بی‌انگیزگی سازندگان بوده است. سوال این است که همین دو عامل، تحت تاثیر چه شرایطی ایجاد شده‌اند؟