آیا سیاست سکان بازار سهام پاکستان را در دست گرفته است؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
به گفته معامله گران بازار بورس پاکستان، با کاهش تنش بین ایران و پاکستان و مثبت شدن شاخص های اقتصادی، بازار سهام این کشور در روز جمعه با اندکی افزایش بسته شد.
وضعیت بازار سهام پاکستان 2024

کیان آنلاین _ریحانه شریفی: به گفته معامله گران بازار بورس پاکستان، با کاهش تنش بین ایران و پاکستان و مثبت شدن شاخص های اقتصادی، بازار سهام این کشور در روز جمعه با اندکی افزایش بسته شد.

موضوع تنش ها میان ایران و پاکستان بر روی فعالیت بازارهای سهام تاثیر گذاشت و شاخص سهام کراچی KSE که روز را در ابتدا با 34 واحد افزایش آغاز کرده بود، در پایان روز با 79.83 واحد یا 0.13 درصد افزایش به پایان برد. دهد.

برخی کارشناسان معتقدند نه تنها کاهش تنش ها با ایران، که توافق سرمایه گذاری امارات در پاکستان بر بهبود بازار سهام این کشور موثر بوده است. احسان مهانتی، تحلیلگر شرکت عارف حبیب به خبرگزاری «اینترنشنال نیوز» پاکستانه گفت: «وضعیت بازار سهام در نتیجه قوت گرفتن احتمال توافق سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری پاکستان با دبی بهبود پیدا کرده است.»

پاکستان و دبی بیش از 3 میلیارد دلار پیمان سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله همکاری در راه آهن، مناطق اقتصادی و توسعه زیرساخت ها امضا کرده اند.


بیشتر بخوانید:وضعیت بازار سهام پاکستان پس از تنش موشکی با ایران


این قرارداد در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس توسط شهید اشرف طرار وزیر ارتباطات، راه آهن و دریانوردی و سلطان احمد بن سلیمان، رئیس شرکت بنادر، گمرک و مناطق آزاد دبی (PCFC) امضا شده است.

احسان مهانتی میگوید نهایی شدن تاریخ انتخابات پاکستان در 8 فوریه توسط کمیسیون انتخابات پاکستان ، افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام و شاخص‌های اقتصادی قوی بر روی بازار سهام موثر بوده است.

درپی دیدار رئیس کمیسیون انتخابات و دادستان کل پاکستان با عارف علوی رئیس جمهور این کشور، اعلام شد که انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات شامل مجلس ملی و ۴ مجالس ایالتی خواهد بود.

نبیل هارون، تحلیلگر بازار سهام به اینترنشنال نیوز پاکستان گفته سرمایه گذاران در بازار سهام کاهش تنش بین پاکستان و ایران را جشن گرفته اند و به همین دلیل شاخص ها مثبت شده است.

بیشترین افزایش ارز سهام متعلق به شرکت نفتی بوده که ارزش سهام آن در روز جمعه با 26.19 روپیه افزایش به 2375.37 روپیه به ازای هر سهم رسید و پس از آن شرکت «اتومبیل هوندا اطلس پاکستان» بوده که با 15.35 روپیه افزایش به 274.59 روپیه به ازای هر سهم رسید. سهام شرکت Sapphire Fibers Limited کاهش قابل توجهی داشت و ارزش هر سهم آن با 63.14 روپیه به 1600 روپیه رسید و پس از آن شرکت Bata Pakistan بود که بازار آن با کاهش 35.06 روپیه به 1705.05 روپیه در هر سهم بسته شد.

محمد شجاع قریشی، تحلیلگر JS Research به اینترنشنال نیوز گفته: در روزهای آینده، جریان اخبار سیاسی، مسیرهای بازار را تعیین خواهد کرد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما