آخرین اخبار روز: دی 29, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

مقایسه سبد پالایشی ایران و چین
اخبار مهم روز

تحلیل سبد پالایشی ایران با سبد پالایشی چین و اروپا

بررسی سبد پالایشی چین، سهم قابل توجهی برای دیزل و بنزین وجود داشته و تولیدات گازمایع در آن نیز به مراتب بیشتر از ایران است. نکته به‌دست آمده از مقایسه سبد پالایشی ایران با اروپا و چین آن است که در ایران به دلیل سهم نسبتاً بالای تولید نفت‌کوره و همین‌طور تولید فرآورده‌های پایینی برج تقطیر که ارزش افزوده پایینی دارند، حاشیه سود پالایشگاه‌ها مقادیر کمتری را نسبت به جهان تجربه خواهد کرد

مالیات عملیات کارت به کارت
اخبار مهم روز

افزودن مالیات به عملیات کارت به کارت

کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.

قیمت نفت 29 دی 1402
اخبار مهم روز

قیمت نفت سنگین ایران کاهش یافت

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر، همسو با سایر گرید‌های نفتی سبد نفتی این گروه، برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد.

پیش‌ بینی بورس 29 مرداد 1403
اخبار مهم روز

بی‌توجهی ادامه‌دار بورس به دلار

معاملات روز گذشته بازار سهام در دو پرده متفاوت پیگیری شد. از آغازین دقایق معاملاتی بازار با افزایش تقاضا همراه شد، اما هرچه که از زمان بازار سپری شد و به پایان بازار نزدیک‌تر شدیم، از حجم تقاضا کاسته شد و بر میزان عرضه‌ها افزوده شد و نهایتا این موضوع موجبات افت شاخص‌کل را فراهم کرد. حرکت کج‌دار و مریز بازار سهام در روز گذشته در حالی حادث شد که صعود قیمت دلار در بازار آزاد همچنان ادامه‌دار است و قیمت اسکناس آمریکایی در لحظه تنظیم این گزارش وارد کانال ۵۳‌هزار‌تومان شده‌است.

پیش بینی بورس ۲ بهمن ۱۴۰۲
اخبار مهم روز

تلاش بورس برای بقا در بازار پر اضطراب

حرکت کج‌دار و مریز بازار سهام در روز‌های گذشته در حالی حادث شد که صعود قیمت دلار در بازار آزاد همچنان ادامه‌دار است و قیمت اسکناس آمریکایی در لحظه تنظیم این گزارش وارد کانال ۵۳‌هزارتومان شده‌است.

تحلیل بازار خودرو 29 دی 1402
اخبار مهم روز

بازار خودرو در مسیر رسیدن به نقطه جوش!

چندی پیش ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه خودروسازان می‌توانند مازاد تولید خود را با نرخی کمتر از ۵ درصد حاشیه بازار بفروشند، باوجود رد این ادعا از سوی دستیار ویژه معاول‌اول رئیس‌جمهور، اما به گفته فعالان بازار، با طرح این ادعا بازار آرام خودرو دچار نوسان شد و روند صعودی گرفت.

قیمت خودرو 29 دی 1402
اخبار مهم روز

قیمت خودرو امروز جمعه 29 دی 1402

قیمت خودرو امروز، جمعه، 29 دی 1402 هیچ تغییری ندارد. تمامی محصولات داخلی و مونتاژی در ثبات کامل به سر می‌برند که دلیل اصلی آن، تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودروست.

سرانه تولید ناخالص داخلی ایران
اخبار مهم روز

سرانه تولید ناخالص داخلی ایران چقدر است؟

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در تابستان 1402 با سقوط سهم صنعت از رشد تولید ناخالص داخلی روبرو بودیم و از سهم حدود 0.8درصد در فصل بهار به سهم حدود 0.3درصد در فصل تابستان رسیده ایم. این در حالی است که در هدف گذاری هایی که برای برنامه هفتم شده بود، رشد 8.5درصد سالانه برای بخش صنعت در نظر گرفته شده بوده.