پیش بینی متفاوت دو کارشناس از وضعیت بورس در هفته جاری

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
دو کارشناس بازار سرمایه با دو دیدگاه متفاوت، روند هفته جاری را با رشد ارزش معاملات و شاخص و متعادل با رویکرد عرضه بیشتر پیش‌بینی کردند.
پایان بورس ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کیان آنلاین_ بورس پرس نوشت: دو کارشناس بازار سرمایه با دو دیدگاه متفاوت در گفت و گو با دنیای اقتصاد، روند هفته جاری را متاثر از نمادهای خودرویی یا ریسک های سیستماتیک با رشد ارزش معاملات و شاخص بورس و متعادل با رویکرد عرضه بیشتر پیش‌بینی کردند.

حسن حسین‌نیا: بازار در پایان هفته‌ گذشته با رشد ارزش معاملات و ورود نقدینگی اشخاص حقیقی مواجه شد. این مسئله را می‌توان با خوش‌بینی دید اما در عین حال بیشترین توجه به سمت صندوق‌های اهرمی و برخی آپشن‌های نمادهای خودرویی بود که نشان می‌دهد رشد ارزش معاملات در نمادهای اهرمی بعد از ساعت معاملاتی بود.

تغییرات در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو، بورس را متاثر می کند و شاید جلسه‌ای که وعده برگزاری آن در هفته‌ جاری داده شده برای نمادهای خودرویی، صورت‌های مالی و روند فروش محصولات آنها موثر و قابل‌توجه باشد. بنابراین احتمال دارد ریسک‌های خاصی در هفته جاری رخ دهد اما نگاه خوش‌ بینانه همچنان احساس می‌شود و روزهای پیش رو با رشد ارزش معاملات و شاخص همراه باشد.


بیشتر بخوانید: از بورس ملک دولتی بخرید


مریم محبی: هفته گذشته روند معاملات مطلوب نبود و شرایط با نزدیک شدن به پایان هفته کمی تغییر کرد و چهارشنبه با تلاقی قیمت‌ها به حمایت قوی بازار، روند مثبت آغاز شد. این نشان می‌دهد از حیث تکنیکال، چارت تحمل قیمت‌های پایین‌تر را ندارد اما از نظر سرمایه‌گذاری و اعتماد سهامداران همچنان در بلاتکلیفی است.

با توجه به شرایط ناپایدار و اتفاقات اخیر از منظر ریسک‌های سیستماتیک،شرایط مطلوبی در بورس مشاهده نمی‌شود و به‌ نظر می‌رسد در کوتاه‌ مدت و حداقل برای هفته جاری، عرضه بر تقاضا پیشی گیرد و احتمالا سمت و سوی منفی پررنگ‌تر باشد اما به‌ معنای ریزش قیمت سهام نیست بلکه خریداران بر روی نقطه حمایت تعلل دارند که شاخص را در منفی کمرنگ نگه می دارد. بنابراین بازاری متعادل با رویکرد عرضه بیشتر پیش‌بینی می‌شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما