آخرین اخبار روز: دی 21, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

افزایش قیمت گوشت در بازار
اخبار مهم روز

افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت گوشت در بازار

با توجه به اطلاعات ارائه شده، گوشت قرمز در روز‌های ابتدایی ماه دی با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده است. هنوز دلیل دقیق این افزایش قیمت مشخص نیست و محاسبات مسئولان مربوطه درباره میزان تولید با یکدیگر همخوانی ندارند.

زیان سهام سرخ آبی ها
اخبار مهم روز

سهام سرخابی‌ها در قعر چاه زیان‌دهی

عرضه بلوک ۵۱ درصدی سهام پرسپولیس و استقلال در بازار سهام باز هم به تعویق افتاد. بنابر اعلام فرابورس، این عرضه به تاریخ ۲۶ دی‌ماه موکول شده است. برخی خبر‌ها حاکی از آن بود که این عرضه به دلیل نبود خریدار، لغو شده است. اما چرا سهام دو باشگاه پرطرفدار کشور بی‌مشتری می‌ماند؟

پاسخگویی به تقاضای سرمایه گذاری
اقتصادی

موفقیت منطقه آزاد در توسعه پیش رو مستلزم پیگیری و پاسخگویی به تقاضاهای سرمایه گذاری است

محمد سجاد سیاهکارزاده؛ رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری منطقه با استقبال از ابتکار مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در زمینه بررسی طرح های سرمایه گذاری ارائه شده، تأکید کرد: آینده روندهای سرمایه گذاری و موفقیت مناطق آزاد در میزان تحقق اهداف ایجابی ایجاد مناطق آزاد وابسته به ارزیابی دقیق و نظارت مستمر طرح ها و تقاضاهای سرمایه گذاری ارائه شده می باشد.

اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی
اخبار مهم روز

با حضور رییس جمهور طرح ملی اتصال ریل به منطقه آزاد انزلی به عنوان واصل كاسپین به خلیج فارس افتتاح می شود

جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری این منطقه شب گذشته به ریاست حجت اله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و حضور محمد سجاد سیاهکارزاده رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان به منظور بررسی و پایش وضعیت کنونی تقاضاهای سرمایه گذاری ارائه شده به این منطقه از ابتدای سال جاری برگزار شد.

تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد
اخبار مهم روز

هفت هزار و 200 هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد كشور شكل گرفت

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از هفت هزار و 200 هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور خبر داد و افزود: در منطقه آزاد انزلی 430 میلیارد ریال تقاضای سرمایه‌گذاری صورت گرفت که نشان از استقبال سرمایه‌گذاران ایرانی و غیر ایرانی دارد.

‌بازار فروش حواله های خودرو
اخبار مهم روز

‌بازار فروش حواله های خودرو داغ شد!

حواله خودرو‌های خارجی هم وارد بازار سیاه شد. در حال حاضر پلتفرم‌های ثبت آگهی مملو از آگهی حواله خودرو‌های وارداتی است که با قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند. قیمت‌هایی که از ۲۰۰میلیون تومان برای خودرو‌های کم‌تقاضاتر شروع شده است و تا یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان نیز می‌رسد. در حقیقت چنین وضعیتی نتیجه آزادسازی ناقص واردات خودرو است؛ به‌طوری‌که دولت از ابتدا با مداخله در مسیر واردات مشخص کرد چه شرکت‌هایی خودرو وارد کنند، چه محصولی وارد کنند، به چه قیمتی و به چه کسی بفروشند.