پیش بینی بورس امروز ۱۰ دی ۱۴۰۲

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
دیروز فاکتور‌های عملکردی بازار سهام مثبت بودند و شاخص پس از ۶ روز رشد کرد. آیا بورس در ابتدای یک مسیر صعودی است؟
پیش بینی بورس ۱۰ دی ۱۴۰۲

کیان آنلاین_ اکو ایران نوشت: بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۱۰ دی- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۵ هزار و ۳۱۵ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۳۵۸ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۱۰ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و ۵۹۱ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت لنت ترمز ایران (خلنت)، شرکت پگاه اصفهان (غشصفا) و شرکت رینگ سازی مشهد (خرینگ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های کگاز (شرکت شیشه و گاز)، لابسا (شرکت آبسال) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: هشدار سازمان بورس درباره شیوه جدید کلاهبرداری در فضای مجازی


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۶۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸ درصدی به ۳۰۲ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

در اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران پس از ۶ روز رشد کرد. بعد از آن که شاخص در مجموع ۶ روز بیش از ۳۴ هزار واحد ریزش کرد و کانال ۲.۲ میلیونی را از دست داد، دیروز شاخص با جلوداری فولاد، همراه و وبصادر رشد کرد.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۱۰ درصدی به ۵ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید. دیروز ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به روز چهارشنبه ۴۹ درصد بیشتر بود. به علاوه، ۶۰ درصد نماد‌های بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن ۰.۵۸ درصد رشد کرد. نکته مثبت دیگر معاملات دیروز، ورود پول حقیقی پس از ۷ روز بود. هر چند میزان آن تنها ۶ میلیارد تومان بود.

نماد‌های حفارس، همراه، ثشاهد، ثپردیس و پکرمان بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

بدین ترتیب فاکتور‌های عملکردی بازار به طور نسبی مثبت بودند و انتظار می‌رود امروز بازار با رشد شاخص‌ها آغاز شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما