آخرین اخبار روز: دی 7, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

گران ترین کالای وارداتی
اخبار مهم روز

گران‌ترین کالای وارداتی در هشت ماه سال + نمودار

بررسی روند واردات 20 قلم کالای اساسی در هشت ماه سال 1402 نشان می‌دهد قیمت هرتن کالای وارداتی در هشت ماهه 1402 به هزار و 708 دلار رسیده است که با این شرایط نرخ برخی از کالای وارداتی در این مدت بالاتر از قیمت کل بوده است.

وضعیت بازار مسکن
اخبار مهم روز

افزایش اجاره ساعتی مسکن در تهران

اخیرا خبری مبنی بر افزایش اجاره ساعتی خانه منتشر شد که باعث واکنش نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ایران شد و آن را خطری جدی برای امنیت ملی دانست . حال سوال این است که با توجه به قانون مالک و مستاجر چگونه می توان این موضوع را کنترل کرد.

سرمایه گذاری صنعتی در رشت
اقتصادی

سرمایه گذاری صنعتی 350 میلیاردی در شهر صنعتی رشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افتتاح رسمی کارخانه تولید محصولات سلولزی و بهداشتی در شهر صنعتی رشت خبر داد و گفت :این کارخانه در محل واحدی راه‌اندازی و احیا شده است که سالها پیش تعطیل شده بود.

اخبار مهم روز

جدال‌ها بر سر قیمت اینترنت چیست؟

درخواست اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت، بحث قدیمی تغییر تعرفه‌های اینترنتی را تازه کرد. در برابر این خواسته، کارشناسان معتقدند طی چند سال اخیر، با وجود ثابت ماندن تعرفه‌ها، قیمت بسته‌های اینترنتی افزایشی تا سه‌برابر را تجربه کرده است. استفاده اجباری از VPN، ترافیک مصرفی کاربران را افزایش داده و با حذف بسته‌های به‌صرفه و پرحجم از سرویس‌های اپراتورها، سهم اینترنت در سبد هزینه خانوار بالا رفته است. درآمد اپراتورها گواهی بر این ادعا است. کارشناسان بخش زیادی از مشکلات فعلی اینترنت را ناشی از فیلترینگ می‌دانند.

تنش های دریای سرخ
اخبار مهم روز

تأثیر تنش های دریای سرخ بر اقتصاد جهانی

بر اساس گزارش‌های خبری، در هفته جاری، چندین شرکت بزرگ کشتیرانی اعلام کردند که کشتی‌هایشان از طریق دریای سرخ، جایی که جناح حوثی در لایه دیگری از درگیری در خاورمیانه به کشتی‌های عبوری با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها حمله کرده‌اند، متوقف خواهند شد.