آخرین اخبار روز: آذر 23, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

قیمت نفت 23 آذر 1402
اخبار مهم روز

اوپک قیمت نفت سنگین ایران را ۸۵ دلار اعلام کرد

جدیدترین گزارش بازار نفت سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در نوامبر به ۸۵ دلار در هر بشکه رسید که شش دلار و ۵۵ سنت معادل ۷.۲ درصد در مقایسه با قیمت ۹۱ دلار و ۵۵ سنت در اکتبر، کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، ۸۳ دلار و ۴۷ سنت در مقایسه با میانگین ۱۰۱ دلار و ۷۶ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ بوده است.

جهش تورمی در تابستان ۱۴۰۳
اخبار مهم روز

معاون اقتصادی بانک مرکزی: نرخ تورم بیش از ۱۶ درصد کاهش یافت

معاون اقتصادی بانک مرکزی، گفت: در هشت ماهه امسال معادل سه هزار و ۳۳۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف اعطا شده، به طوری که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، نزدیک به ۷۲ درصد رشد تسهیلات ثبت شده است.

حذف قیمت دستوری خودرو
اخبار مهم روز

دلیل اعلام نشدن قیمت‌ خودرو در سایت اتحادیه چیست؟

سایت‌های فروش و آگهی‌دهنده‌های خودرویی طی سال‌های اخیر پای ثابت نوسانات قیمت بوده‌اند تا اینکه این موضوع با تغییر روش قیمت‌ها و درج آن در وبگاه اتحادیه نمایشگاه‌دارن به نوعی حل شد؛ اما متاسفانه در ۶ ماه گذشته درج قیمت در سایت تنها سه بار عملیاتی شد که رئیس اتحادیه دلیل آن را نوسان قیمت‌ها عنوان کرد که اجازه درج قیمت واحد برای یک روز را به‌ آنها نمی‌داد، حال با نزدیک شدن به انتخابات اتحادیه فرصتی خواهد بود که رویه‌های سنتی گذشته تغییرکرده و اعضا پیگیر مطالبات صنفی خود و مردم باشند.

گزارش بورس 6 دی 1402
اخبار مهم روز

بورس در خنثی‌ترین حالت ممکن

معاملات بازار سرمایه در هفته جاری در حالی به پایان رسید که اهالی بورس تهران نظاره‏گر نوسانات محدود شاخص‏های سهامی بودند. هفته معاملاتی منتهی به ۱۵ آذر برای سهامداران و بازار هفته خوبی بود، اما این روند نتوانست در هفته جاری تداوم یابد و در هفته‏ای که سپری شد، نماگرهای تالار شیشه‌ای به نوسانات محدود خود در حوالی سطوح پایانی هفته گذشته اکتفا کردند.