لایروبی انهار بین مزار ع قبل از آبگذاری انجام شود

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اهمیت لایروبی انهار بین مزارع در زمان مشخص برای جلوگیری از هدررفت آب از سوی شالیکاران گفت: لایروبی انهار بین مزارع برای سال زراعی باید قبل از آبگذاری در اردیبهشت سال آینده انجام شود؛ از این رو ضروریست تا کشاورزان به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
لایروبی مزارع گیلان

کیان آنلاین:  وحید خرمی با اشاره به اینکه گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید، تصریح کرد: این استان با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.

وی افزود: ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود؛ بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید: میزان صادرات از مبدا گیلان به روسیه به 350 میلیون دلار است


مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر بحران آبی آتی گفت: تنش آبی درسال زراعی پیش‌رو همانند سال گذشته بر شالیزارهای گیلان سایه گسترانیده، مساله‌ای که مسئولان و کارشناسان بخش کشاورزی استان از چندماه گذشته هشدار داده‌اند و بر نقش مهم مدیریت فنی مزرعه توسط شالیکاران و گردانندگی آب به وسیله نهادهای متولی برای گذر از این بحران آبی تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان پیش از این در مصاحبه ای با اشاره به اقدامات و موفقیت‌های این استان برای مدیریت آب کشاورزی طی ۲ سال گذشته گفته بود: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با مدیریت آب کشاورزی برای سال آینده نیز باید تداوم یابد

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما