آخرین اخبار روز: آذر 13, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

گزارش گرانفروشی اینترنت
اخبار مهم روز

کاربران منتظر بسته‌های اینترنتی متنوع باشند؟

پس از حذف برخی بسته‌های اینترنتی اپراتورها و نارضایتی پیش آمده کاربران از این موضوع، اخیرا خبرهای تازه‌ای در این زمینه منتشر و اعلام شده اپراتورهای ارتباطی ملزم به ارائه بسته‌های متنوع اینترنتی شده‌اند.

سهم فروش اینترنتی دارو
اخبار مهم روز

سهم فروش اینترنتی دارو ۲.۵ برابر می‌شود

طبق گزارش وزارت اقتصاد در خصوص عرضه اینترنتی دارو در کشور، پیش‌بینی شده که سهم بازار فروش اینترنتی دارو نسبت به کل بازار به دلیل اثرات مثبت دارورسانی برخط مانند کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه بیماران، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۵ برابر شود.

کارمزدهای معاملات ارزی
اخبار مهم روز

اعلام جزئیات کارمزد‌های جدید برای معاملات ارزی

معاون ارزی بانک مرکزی با ارسال بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها، جزئیات کارمزد‌های جدید برای معاملات ارزی را اعلام و با تشریح حق السهم هر بخش از کارمزد‌های دریافتی از خریداران ارز، سهم بانک‌ها را ۰.۲ درصد، سهم مرکز مبادله ارز را ۱.۸ درصد و سهم صندوق تثبیت بازار ارز را ۳ درصد تعیین کرد.

فزایش قیمت نفت در بازار آسیا
اخبار مهم روز

کاهش قیمت نفت مهارناپذیر ماند

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در پی تصمیم اخیر اوپک پلاس و ابهامات درباره رشد تقاضای جهانی برای نفت، افزایش یافت.

رکود بازار مسکن
اخبار مهم روز

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۱۴۰۳

گزارش‌های رسمی از بازار مسکن و تورم نشان‌دهنده آن است که متوسط قیمت مسکن در تهران به حدود ۷۵ میلیون تومان رسیده و این در حالی‌ست که همین حالا نیز مردم بیش از ۶۰ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های مربوط به مسکن می‌کنند. اما واکنش مردم به گرانی‌ها چه بوده و آیا روند صعودی قیمت سال بعد ادامه خواهد یافت؟

ذخایر آبی کشور 1402
اخبار مهم روز

رشد ۱۱ درصدی ذخایر آبی سد‌های کشور

درحال حاضر با وجود ۱۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور، ۴۰ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۶۰ درصد این ظرفیت خالی است.