آخرین اخبار روز: آذر 12, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

منتفی شدن تشکیل وزارت بازرگانی
اخبار مهم روز

تشکیل وزارت بازرگانی فعلا منتفی شد

نمایندگان مجلس با درخواست عده‌ای از نمایندگان برای مسکوت ماندن گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کردند.

حمایت از ثروتمندان در کشورها
اخبار مهم روز

کدام کشور بیشترین سطح حمایت از ثروتمندان را دارد؟

بر اساس نتایج آخرین تحقیقات موسسه خیریه اکوالیتی تراست (Equality Trust)، بریتانیا بیش از هر کشور دیگر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای تامین مالی نابرابری ساختاری به نفع ثروتمندان هزینه می‌کند.

اخبار مهم روز

سود سهام عدالت به زودی دریافت می‌شود

آن‌طور که رییس سازمان بورس اعلام کرده طی دو یا سه روز دیگر آن تعداد از شرکت‌های بورسی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند نسبت به واریز سود اقدام خواهند کرد.

مدارک دریافت لاستیک دولتی
اخبار مهم روز

ماجرای توقف فروش اینترنتی لاستیک

رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: چند روزی میزان خرید به اندازه‌ای بود که ظرفیت پست برای آن کافی نبود، بنابراین فروش اینترنتی بسته شد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد.

اعلام قیمت بلیت مترو پرند
اخبار مهم روز

قیمت بلیت مترو پرند اعلام شد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص بهای بلیط مترو پرند گفت: در این خصوص شهرداری تهران پیشنهاداتی را مطرح کرده است و پیش‌بینی می‌شود بهای این بلیط بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان باشد.

روابط ایران و اروپا
اخبار مهم روز

روابط ایران و اروپا در دوره رئیسی/ چشم آبی‌ها از اقتصاد ایران خداحافظی کردند؟

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: کاهش سطح روابط تجاری ایران و اروپا، در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت خودرو یا هواپیمایی به ایران صدمه وارد می‌کند و اینجا است که نشان می‌دهد که یک رابطه ناگسستنی بین ایران و اروپا وجود دارد و قطع این روابط حتماً از نظر فنی و به روزرسانی زیرساخت‌ها و نیز کارآمد کردن خدمات رفاهی نقش منفی خواهد داشت.

خطر اقتصادی در کاخ سفید
اخبار مهم روز

سه خطر اقتصادی پیش روی کاخ سفید در سال ۲۰۲۴

اکونومیست در پیش‌بینی خود برای رویدادهای سال آینده سه خطر جدی را برای اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی برشمرده و عنوان کرده که اقتصادآمریکا از رکود فرار کرده، هر چند هنوز سایه رکود بر سر اقتصادش سنگینی می‌کند؛ اما بزرگترین سوال برای سال آینده این است که چگونه این روندها در انتخابات ریاست جمهوری نقش خواهند داشت.

استخدام کارگران شرکتی
اخبار مهم روز

دولت مخالف استخدام کارگران شرکتی است؟

انتظار داریم نمایندگان مجلس همین هفته کار را تمام کنند تا امثال آقای میثم لطیفی‌ها که خودشان یک‌شبه و بدون هیچ آزمونی و با ناعدالتی محض استخدام شده‌اند و از قضا به مدیریت هم رسیده‌اند، چنین دستورالعمل‌هایی صادر نکنند و موجب ناامیدی کارگران در کشور نشوند.