آخرین اخبار روز: آذر 10, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

تورم پایان سال ۱۴۰۳
اخبار مهم روز

سال ۱۴۰۳ سخت‌تر از قبل در انتظار طبقات فقیر

مقایسه اعداد پیشنهادی در لایحه بودجه سال آینده با میزان واردات کالا‌های اساسی در سال‌های گذشته، حاکی از برنامه‌ریزی برای کاهش تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی است و از طرف دیگر با در نظر گرفتن افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی سهم درآمد‌های مالیاتی و پیشنهاد افزایش مالیات بر ارزش افزوده، نشان می‌دهد احتمالا سال سختی پیش روی طبقات متوسط و ضعیف جامعه است.

اخبار مهم روز

حسینی نماینده مجلس: حقوق کارگران باید متناسب با عدد تورمی کشور افزایش یابد

سیدکریم حسینی، نماینده اهواز گفت: بسیاری اوقات زمانی که دستمزد افزایش داده می‌شود، باعث ضرر به کارگر می‌شود. بر این اساس محاسبه قطعا باید نزدیک به عدد تورمی و با در نظر گرفتن وضعیت تورمی کشور باشد.

ناترازی سوخت و بودجه
اخبار مهم روز

ناترازی سوخت و بودجه پیامد اجرایی نشدن یک قانون

با وجود تصویب واردات خودروهای نو و همچنین خودروهای کارکرده کمتر از ۵ سال؛ تنها حدود ۳۵۰۰ دستگاه خودرو از ابتدای سال وارد کشور شده است در سالهای قبل از ممنوعیت حدود ۷۰هزار دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص می شد.

شاخص قیمت آپارتمان‌ مسکونی تهران
اخبار مهم روز

قیمت مسکن در ۶ منطقه تهران کاهش یافت

بر اساس گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، قیمت مسکن طی آبان‌ماه ۱۴۰۲ در ۶ منطقه شهر تهران نسبت به ماه پیش از آن (مهرماه)کاهش یافته است.

ابطال مجوز های کاغذی
اخبار مهم روز

ابطال تمام مجوزهای کاغذی از ابتدای ۱۴۰۳

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد:‌ بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌ها همه مجوز‌های کاغذی و قدیمی تا پایان امسال باید تبدیل به مجوز الکترونیک شوند.

رشته‌های جدید در کنکور ۱۴۰۳
اخبار مهم روز

با رشته‌های جدید در کنکور ۱۴۰۳ آشنا شوید

امسال در دفترچه ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تغییراتی در رشته‌های تحصیلی به وجود آمده که با توجه به ایجاد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم، بیشترین تغییرات در این حوزه رخ داده است.