حجم تجارت ایران و اوراسیا به ۵ میلیارد دلار رسیده است

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
مشاور امور بین‌الملل و‌ توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حجم تجارت فی مابین ایران و اوراسیا به ۵ میلیارد دلار رسیده است.
پیش‌ بینی تجارت با اوراسیا

کیان آنلاین_ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: میر هادی سیدی، مشاور امور بین‌الملل و‌ توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حجم تجارت فی مابین ایران و اوراسیا ۲.۵میلیارد دلار بوده که به ۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین امیدواریم این دو رویداد یکدیگر را تقویت کنند و احتمالا بعد از رویداد نمایشگاه و پیش از پایان سال  میلادی، موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا امضا خواهد شد.

سیدی با بیان اینکه امضای ین موافقت‌نامه در افزایش تجارت بین پنج کشور اوراسیا و ج. ا. ایران بسیار موثر خواهد بود، گفت: تجربه چهار ساله اجرای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا بسیار مثبت بوده است.


بیشتر بخوانید:  توسعه فعالیت‌های لجستیکی اوراسیا از مسیر دریای شمال


او‌ ادامه داد: پیش از اجرای موافقت‌نامه ایران و اوراسیا، نه تنها تجارت افزایش پیدا کرده است، بلکه ترکیب تجارت هم از کالاهایی که به صورت سنتی دهه‌ها تجارت می‌شده است به صورت معناداری تغییر پیدا کرده و سهم کالاهای صنعتی بیش از دو برابر شده است.

این مقام مسئول گفت: یقینا اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد که تعرفه ۸۷ درصد کالاها صفر خواهد شد، منتهی به افزایش تجارت می‌شود و این پیام در این نمایشگاه باید به تجار ایرانی و کشورهای عضو اوراسیا منتقل شود و تجارت در سایه تسهیلات ایجاد شده با این موافقت‌نامه افزایش یابد. در مورد تجارت خدمات در موافقت‌نامه صرفا هماهنگی‌هایی برای توسعه تجارت صورت گرفته و بعد از اجرای موافقت‌‌نامه، توافقاتی برای تسهیل تجارت این بخش صورت می‌گیرد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما