کاهش شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۲۷ آبان) با ۱۰ ‌هزار و ۳۱۷ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۸ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.
گزارش بورس 7 آذر 1402

کیان آنلاین_ ایرنا نوشت: شاخص هم‌وزن با ۲۲۱ واحد کاهش به ۷۰۱ هزار و ۹۱۳ واحد و شاخص قیمت با ۱۲۵ واحد کاهش به ۳۹۸ هزار و ۲۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال معامله شد.

ایران‌ خودرو (خودرو) با ۱۶۵ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۴۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۸۴۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۲۶۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک‌هزار و ۲۰۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۴۹ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۷۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


بیشتر بخوانید: ابلاغیه جدید نرخ خوراک پتروشیمی بلای جان بورس شد


سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک ملت (وبملت)، حفاری شمال (حفاری)، گسترش‌ سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو (خگستر)، سرمایه‌گذاری‌ شاهد (ثشاهد) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش بورس قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز با ۲۹ واحد کاهش به ۲۴ هزار و ۹۴۷ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۸۷۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) بیشترین اثر را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

بانک سامان (سامان)، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت)، پویا زرکان آق دره (فزر)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) و ایران خودرو دیزل (خاور) فرابورس قرار داشتند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما