اقتصاد اسرائیل فرو می‌ریزد؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
اقتصاد اسرائیل از کمبود بودجه، بی پولی و عدم حاکمیت رنج می‌برد و به دلیل نبود گردشگری و سفر فرو می‌ریزد.
وضعیت اقتصاد اسرائیل

کیان آنلاین المیادین نوشت: رئیس اداره محلی در شهرک «ایلات» می‌گوید اقتصاد در حال آسیب است و گردشگری و سفر‌ها متوقف شده است و «شبکه ۱۳» تأیید می‌کند که «وضعیت اقتصادی بر نیرو‌های ارتش تأثیر می‌گذارد».

ایال هوروویتز، تحلیلگر امور اقتصادی کانال ۱۳ اسرائیل گفت: ارتش اسرائیل افرادی را در پشت جبهه داخلی نگه داشته است که از نظر اقتصادی در رنج هستند.

وی افزود: صد‌ها هزار سرباز وظیفه به پشت سر نگاه می‌کنند و می‌بینند که خانواده‌های آن‌ها از نظر اقتصادی در رنج هستند و این موضوع به شدت آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

تاثیر جنگ حماس و اسرائیل بر اقتصاد جهان چیست؟


وی با بیان اینکه رئیس اداره محلی در شهرک ایلات گفت: اقتصاد از کمبود بودجه، بی پولی و عدم حاکمیت رنج می‌برد و به دلیل نبود گردشگری و سفر فرو می‌ریزد و رستوران‌ها از کار می‌افتند.»

وب سایت اسرائیلی “یدیعوت آحرونوت” پیشتر گزارش داده بود: فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در ایلات خالی هستند زیرا اسرائیلی‌ها نمی‌دانند فردا چه خواهد شد. آن‌ها در حال پس انداز هم هستند.

ایلات بر گردشگری به عنوان منبع اصلی درآمد خود متکی است و شامل هزاران هتل و رستوران لوکس است اما امروز به مرکزی برای فرار اسرائیلی‌ها از موشک‌های مقاومت فلسطین تبدیل شده است.

رئیس اداره محلی ایلات از پذیرش بیش از ۶۰۰۰۰ اسرائیلی از ۷ اکتبر خبر داد و پیشتر هشدار داده بود که شهر با توجه به این تعداد زیاد شهرک نشینان در آن فرو خواهد ریخت.

وزارت دارایی اسرائیل هم تخمین زد که هزینه کل جنگ مستقیم و غیرمستقیم، امنیتی و غیرنظامی به حدود یک میلیارد شِکِل (۲۵۰ میلیون دلار) در روز می‌رسد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما